Alla inlägg under januari 2010

Av Matilda - 19 januari 2010 20:44

Nu börjar jag faktiskt få lite blogg torka men de händer väl för alla så jag tänkte att jag kunde berätta lite om huset vi bor i som jag älskar mer än nått annat (nästan). Tycker det är väldigt roligt att greja och renovera i huset eller jag gillar väl all typ av inredning egentligen.


Jag och Nicke bor iallafall i en 1 plans villa på ca 140 kvadrat (inkl dubbelgarage). Huset är byggt -78 men helt färdigställt -79. Vi har bott här i 3 år och trivs hur bra som helst. Men vi har som sagt gjort en del förbättringar och jobbar väl fortfarande på fler. Men när vi "fick" huset så var de väldigt mycke fjällstuge känsla men i det stora hela så såg jag stor potential.


Huset är nämligen byggt som ett pensionärsboende. Vilket innebär öppen planlösning, inga trösklar och lite bredare dörrar. Men som sagt är de byggt -79 och inget (utom möjligen köket) är bytt sedan dess.


Här kommer lite bilder från början av våran smått skräckinjagande resa här. Sen tänkte jag vi kunde ta de rum för rum.


                                            


Tyvärr är de precis som vanligt när man gör sånt här att man är så taggad att komma igång så man glömmer ta kort innan. Men här är iallafall ett utdrag av de jag har och för att ni ska får en liten bild av vad vi har hållit på med.


De mesta vi har gjort gjorde vi faktiskt på ca 3 veckor innan vi skulle flytta in. En helt sjuk tid och man kan väl säga så här. Jag och Nicke klarade de här och nu klarar vi allt. Snacka om det ultimata relationstestet.


Enjoy!

Av Matilda - 19 januari 2010 15:41

Hej, idag blev de lite sent inlägg men vad tusan gör de är ju mest en massa dravel man skriver ändå..


Jag har iallafall hunnit med en liten ridtur i snön. Var faktiskt stenhårt efter vägen så vi fick genast leta oss till lite mer snöfyllda vägar. Mysigt att rida i djupsnön men idag blev man väldigt snöblind. Skulle verkligen haft ett par såna skoterglasögon med typ rött glas. (Ser ni bilden framför er?) Hade iallafall varit perfekt. Då hade vi kunnat se var vi red iallafall. Men de fick gå.


Lite tråkigt väder idag snödass hela dagen och inte en sol så långt ögat kan nå. Jag måste faktiskt hålla med om de lillasyster sa igår. Hellre -20 stålande sol och helt vindstilla än -2 snålblåst, lite snö eller regn och inte en sol så långt vi kan se. Men men man ska passa sig för vad man önskar.


Just de, rymdskeppet.. nån som kunde gissa vad de var???

De är faktiskt en äggkläckningsmaskin som åkte från England för att flytta in hos mig. Jag vet att ni nog kanske tycker jag är lite skum och de kanske jag är också. Men jag tycker som att de är lite roligt att kläcka fram egna små dunbollar. Speciellt efter allt tragiskt som pågått här på farmen. Men vi får väl se vart det slutar. Den är iallafall super Hi-teck och ska tydligen vara jätte bra så nu hoppas vi på flera Lovisar inom kort.

Nej nu ska jag tvätta lite och göra någon nytta. Får som inget gjort längre fattar inte varför...  


  

Av Matilda - 18 januari 2010 20:33

Är idag mina skit snygga hörlurar jag fick av min syster och hennes familj i somras. De är jätte praktiska och funkar klockrent. observera blinget som jag faktiskt inte satt dit själv.



Jag vet dessvärre inte riktigt var de är köpta. Men om någon är intresserad kan vi säker lösa det.  

Av Matilda - 18 januari 2010 20:19

Då var den äntligen här efter många om och men. Kunde ju inte riktigt bestämma hur jag skulle göra men nu får vi lägga allt slit bakom oss och helt enkelt luta oss tillbaka och njuta av åkturen. Men frågan är bara om de är någon som kan gissa vad de är för konstig pryl jag har fått leverarat till dörren (tro de eller ej) idag.


     

  


En lite skum grej helt klart och ni undrar säkert vad jag håller på med. Men nånting måste man ju roa sig med.


Hela dagen har faktiskt nästa kretsat kring denna.. ha ha de låter ju som att jag är besatt men problemet var att den är från england och england har inte riktigt samma uttag som vi har. Så de blev en del pyssel. Men nu är de bara att köra och de ska bli mycke spännande.


Annars har jag väl inte gjort så mycke idag. Tog en mycket trevlig ridtur med lillasyster, dock i ridhuset men ändå. Finns vissa hästar som bara tycker att ridhus är de tråkigaste som finns och jag satt på en av dem. Men å andra sidan tycker väl jag också de. Så vida de inte står några hinder framme.


Jag åt förresten en jätte god egengjord sushisallad till middag. De var verkligen en höjdare. Om ni inte provat så är det dax och jag kan ju meddela att all sushi jag äter inte innehåller någon rå fisk. Men då är de ju inte sushi säger ni då. Kanske inte men jag äter ris och grönsaker men soya och wasabi och de är tokgott.

Dagens recept:

1 dl kokat sushiris

1 tärnad morot

1 halv orange paprika

1 avokado

1 kokt ägg

lite philadelfiaost

wasabi

äkta kinesisk soya


JÄTTEGOTT!


Nej nu är de dax att göra något vettigt, typ dammsuga men de blir inge av. I bästa fall kanske de blir lite tvättning.

Av Matilda - 18 januari 2010 09:26

Hej hej hej.


God morgon, måndag idag och ny vecka. Undrar just vad vi ska hitta på för kul dne här veckan. Kan ju iallafall inte bli sämre än förra. KÄnns skönt nu att veta hur de är med lillPrinsen trots allt. Nu är de bara att vänta och se helt enkelt. De va de förut också men nu vet jag ju iallafall att den stora och mest omfattande skadan faktiskt har läkt och nu gör vi bara lite små fix. Håller på att längta ihjäl mig. Finns nog faktiskt ingen häst som är så rolig och lättsam att hoppa. Han gör alltid sitt bästa.


Var så tråkigt när han blev skadad för våren -09 lossade de som för oss. Han had blivit 7 år och det var dax att tävla på riktigt. Då var de som att de släppte. Han litade på mig och vi kunde köra på. Kändes som att man var 10 och satt på Rasmus igen. Som ni kanske kommer ihåg så har de väl inte alltid gått så bra. Om jag inte minns helt fel så ramlade jag av i princip varje gång jag skulle hoppa i ca 1 år. Inte lika kul. Men våren och sommaren -09 var helt klart den bästa med Prinsen hittills. I Ö-vik vann vi till och med en 1.10 klass med tufft motstånd och året innan tyckte jag de va alderles för högt. Men det var också därför det blev så otroligt jobbigt när han skadade sig. Men nu håller vi alla tummar och tår att han blir bra så kanske vi kan tävla i sommar i bästa fall. Men jag längtar mest bara att få rida han utan att han vill explodera. Tror vi ska ta en liten promenad idag iallafall.


Sen har jag faktiskt inte så stora planer för dagen. Ska göra min vanliga morgon rutin och idag hoppas jag få ett paket i posten. Något som jag verkligen väntat på. Skulle va himla bra om de kom idag.


Vi hörs!

Av Matilda - 17 januari 2010 23:18

Efter många intressanta förslag tex:


Shrek stampade ihjäl en katt

 

Nicke tappade ett vedträ på kycklingen

 

Nicke tog ihjäl lammet

 

Tuppen under kalven

 


Så va faktiskt den tråkiga sanningen precis som många trodde att:


Henke efter att ha gått på dietmat som han för övrigt tycker smakar skit i ca 1 vecka inte kunde kontrollera sig själv och mumsade helt enkelt i sig våran älskade Lovis en eftermiddag när vi inte var hemma. Kan tillägga att de inte var de lättaste att hitta några spår så nån var väldigt hungrig och slukade allt utom 3 fjädrar.


Inte alls speciellt kul efter allt slit med denna lilla kyckling.


http://www.youtube.com/watch?v=OjZLyMG6Fq0


      


Saknade och sorgen är stor och Henke lever minst sagt på övertid.


Men vi har en vinnare eller kanske två i bloggens första tävling ever:


NINA & HÅKAN

 

Ni är välkomna att hämta erat första pris när ni vill!

15 väl förvarade hönsägg från malmens bästa besättning.

Av Matilda - 17 januari 2010 19:24

Sista chansen att delta i bloggens första tävling.. Kom igen nu! 

Av Matilda - 17 januari 2010 11:25

Nu har ni dagen kvar att fundera över gårdagens tragiska mord. Samtliga spår är som bortsopade och minnescermonin avklarad.

 

Men jag hoppas ni är med i tävlingen..

 

Använd fantasin, de logiska svaret är inte alltid det rätta!

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards