Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Matilda - 31 januari 2010 21:41

Den här söndagen slutade iallafall väldigt lyckat.


Mamma hade bjudit med oss alla (familj o släkt) på stor grillbuffe på droskan. Är som alltid lite skeptisk när jag är där för de brukar i princip aldrig vara så intresserade av att göra nån veg. mat till mig vilket innebär att jag får äta tacos utan "kött" eller pommes och bea. Men idag så stod de en tallrik med veg. mat klar på bordet direkt när jag kom. Så man ska aldrig säga aldrig. Väldigt gott och riktigt mysigt att åka bort och äta alla tillsammans.


        


Sen va de kalas hos Nickes moster Maria som fyllde 3* år. Mycket gott fika och kaffe fanns serverat. Som om vi inte va nog mätta. Men de var iallafall jättegott. Speciellt en väldigt kladdig kaka med choklad på. Hade tänkt fråga vad de var men glömde helt bort. Gudomligt gott iallafall. Sen fick vi även se deras nyrenoverade kök. Blev jätte snyggt och nu blir man ju inte direkt mindre sugen. Men vi får se. Var sak tar sin tid. De vi har funkar och ser inte fruktansvärt ut.


GRATTIS MARIA och tack för gott fika!


Nu ska jag nog slänga mig i soffan och mysa en stund innan den nybäddade sängen väntar. Finns de något bättre är en renbäddad säng. Första natten i nya lakan är alltid den bästa. Luktar så gott och känns som lite lyxigt. Eller hur?


Januari är slut och vi kommer lite närmare sommaren..  tack och lov.

Av Matilda - 31 januari 2010 21:37

Jag är så j--la less på min kamera nu.. Finns aldrig något batteri i den trots att de sitter i laddaren typ jämt. Måste nog faktiskt försöka se mig om efter en ny helt enkelt. Men vad ska man leta efter? Vill ha en kompaktkamera som har bra och lättanvända funktioner. Men sen är ju frågan. Vanliga batterier eller laddare? 10 el 12 megapixel? Har som ingen koll alls. Behöver bara en ny liten lätt och relativt billig kamera som man kan ta med överallt. Sen skulle de ju inte göra så mycke om den hade en snygg färg oxå...


SNÄLLA HJÄLP MIG MED TIPS OM DU HAR LITE KOLL!!

Av Matilda - 31 januari 2010 12:31

Idag är de söndag.. eller slappar söndag kan vi väl säga. Så himla skönt. Vet faktiskt inte alls vad vi ska hitta på idag. Eller jo en sak vet jag.. Vi ska ut å äta i em. Ska bli riktigt mysigt at klä upp sig lite och fara nånstans för en gångs skull.


Annars har jag inte gjort så mycke idag. Släppte ut hästarna imorse sen kröp jag ner i sängen igen med älskling när jag kom hem. Hade lite ont i huvudet så jag övertalade mig själv att de var okej.


Hoppas ni har en super söndag för nu är denna kalla mörka månad över..

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards