Alla inlägg under mars 2010

Av Matilda - 31 mars 2010 23:33

NU funkar de igen.. de va ju på tiden.


Nu har jag ju tappat alla idéer för dagens bloggning.


Ikväll har jag iallafall lyckats spika mig själv i fingret. Vet faktiskt inte hur jag lyckades med detta men de gjorde iallafall jätte ont och nu har jag nån slags blå/lila yta på fingret. Men de är ju tur att jag är storsnickaren. Har nästan gjort klart i kycklingarnas nya ställe iallafall. Känner mig ganska duktig.


Sen fick jag ett litet paket med posten också så nu virkar jag min helt egna version av os-mössan. Kunde faktiskt inte hålla mig. De är ju en av mina oanade talanger. Jag är faktiskt en jäkel på att virka. Lite konstigt kanske men syslöjd va de bästa jag visste. Så om ni har tur får ni se hur de blev imorn.. Den är nästan klar... nån som vill gissa färg?

Av Matilda - 31 mars 2010 23:33

NU funkar de igen.. de va ju på tiden.


Nu har jag ju tappat alla idéer för dagens bloggning.


Ikväll har jag iallafall lyckats spika mig själv i fingret. Vet faktiskt inte hur jag lyckades med detta men de gjorde iallafall jätte ont och nu har jag nån slags blå/lila yta på fingret. Men de är ju tur att jag är storsnickaren. Har nästan gjort klart i kycklingarnas nya ställe iallafall. Känner mig ganska duktig.


Sen fick jag ett litet paket med posten också så nu virkar jag min helt egna version av os-mössan. Kunde faktiskt inte hålla mig. De är ju en av mina oanade talanger. Jag är faktiskt en jäkel på att virka. Lite konstigt kanske men syslöjd va de bästa jag visste. Så om ni har tur får ni se hur de blev imorn.. Den är nästan klar... nån som vill gissa färg?

Av Matilda - 30 mars 2010 22:25

Annars har de varit en ganska lugn dag på jobbet och jag försöker fortfarande komma in i lunket. Ganska skönt att de är lugnt men också lite långtråkigt för de som lätt blir rastlösa... Är som att man tappat vissa rutiner också men de kommer väl. Men av nån konstig anledning är jag så himla trött i veckan. Känns som att jag får aldrig sova.


Kan iallafall också tillägga att när jag kom hem från jobbet idag va de inte mindre än 17 små pipisar i maskinen och de va minst sagt fullt. Nicke va nästan lite orolig att de inte fick luft. Men de verkar då pigga och glada och helt otroligt söta. Ska försöka lägga upp lite bilder också. Perfekt påskpynt om nån skulle behöva på köksbordet   

Av Matilda - 30 mars 2010 22:21

Vad är de för en dag?

Är de en vanlig dag?

Nej de är ingen vanlig dag för de är Tonis födelsedag. Hurra Hurra Hurra!


    


Lillasyster firade idag med ett litet "för" kalas då de riktiga med hela släkten är senare i veckan. Men stort grattis till världens bästa Lill Lillasyster! Som är inte är så liten längre...

Av Matilda - 30 mars 2010 06:35

Är sjukt trött nu.. känns som att jag skulle kunna sova en hel vecka. Kroppen är helt färdig. Men jag hoppas hur som helst på en bättre dag idag än igår.


I natt har de för övrigt kommit 6 småttingar.... igen. Börjar som bli van nu. Men alltid lite spännande att vakna och hitta några små. Är lite som julafton.


Nej nu är de bäst att packa sig i väg på jobbet.

Av Matilda - 29 mars 2010 22:37

Om jag skulle spela hockey vill säga. Kanske värt att börja...


Av Matilda - 29 mars 2010 22:29

har faktiskt haft en riktigt dålig dag idag. Inget tålamod alls och de kändes bara som att alla var emot mig. Har inte många såna dagar. Men ibland så får man faktiskt va så och idag var faktiskt en perfekt dag för de.


På jobbet idag så va de faktiskt -jätte hunds special- dvs. mer än en hund som vägde 60kg+. Kan ju tyckas som en rolig grej men jag lovar. Att lyfta 60kg sederad hund är inte kul för någon.


Sen åkte jag hem i full fart, fixa stallet och lite mat för att sedan ta mig an kvällen uppdrag. Tapetsera. Om de va något jag lärde mig av att renovera ett helt hus så är de att hänga tapeter. Så ikväll har jag tapetserat ett helt sovrum på ca. 4h. Faktiskt lite imponerad själv med tanke på att jag faktiskt kände mig lite ringrostig. Men ett bra avslut på denna skit dag. Riktigt terapi jobb.

Av Matilda - 28 mars 2010 21:04

   Har iallafall bestämt mig för att behålla en av de jag köpte och de va även den jag hade på mig igår. Jätte fin och färgglad!


Vad tycks?



Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards