Alla inlägg under november 2009

Av Matilda - 30 november 2009 15:41

Är idag min fina systerdotter Emmy i sina rosa klänning. Hon är mitt första systerbarn och hon fyller 6 år till våren. Hon har blivit så stor och tiden går fort. Men hon är en glad, klok och bestämmd liten tjej som alltid ger dig en kram när man som minst anar det och behöver de som mest. Hon är på ett sätt en liten version av mig då hon älskar allt som är rosa och lila. Sen gör de inget om de glittrar också. Sen har hon en fin liten häst också som hon tränar stenhårt innför nästa tävlingssäsong. Så det ska bli mycket spännande att följa henne.


  

VÄRLDENS BÄSTA EMMY!!

Av Matilda - 30 november 2009 15:24

Tänkte berätta om ett annat projekt i verkstan. De är min systerdotter ridhjälm som är en ny sportigare variant av den berömda Jofa hjälmen. Som i orginal ser ut så här:

  

Lite väl tråkig kan jag väl tycka speciellt när ägarinnan är en 5-åring som älskar glitter och glamour. Så jag fick fri händer och här är resultatet


  

Jag har lackat mittpartiet och satt mulitfärgade swarovski kristaller runt det. Blev riktigt bra och blev minst sagt uppskattat. Då hon inte änns kände igen den när hon fick tillbaka den. Speciellt roligt med de här projektet var att jag provade lacka om delar av hjälmen vilket gör den ännu mer personlig och de är verkligen det som är tanken. Ingen hjälm ska vara den andra lik.


Nån som vill ha hjälp med sin hjäm? Tar mig an de mesta..

Av Matilda - 30 november 2009 11:11

   Igår va de första advent och och idag spöregnar de och är världens skit väder rent ut sagt. Jag blir så less jag vill ha snö och julmys. Men igår va iallafall en av de mysigaste dagarna på länge. Först sovmorgon och mysfrukost. Sen så tog jag upp mitt nyvunna julpyssel intresse igen och gjorde några sånna här.



Jag har kommit på att de är otroligt skönt att göra lite sånna här pyssel projekt. Så avslappnande och okomplicerat. Så de ska jag försöka fortsätta med. Har ju många släktingar och familjemedlemmar som kanske uppskattar en. Jag tycker iallafall att de blir ganska fina och jag blir faktiskt bättre och bättre på kostruktionen också tack och lov. Har ju faktiskt gjort typ 10 st nu.


Sen så fortsatte dagen med besök av svärföräldrarna, julgransmontering á la Nicke, gardintillverkning och allmänt mys här hemma. Sen vart de jätte god middag hos världens bästa mamma (för er som inte vet så är hon den absolut bästa). Kvällen avslutade med filmmys hos grannarna. Vi så Butterfly effect 3. Faktiskt en bra film. Helt i min smak. Så nästa gång får jag nog offra mig på en Jack black. Nej nu ska jag iväg på lunch hos mamma. Men jag återkommer lite senare. Måste nog försöka ta in hästarna också. De uppskattar inte riktigt spöregn.

Av Matilda - 29 november 2009 16:36

Är idag Rosa bandet! En jätte bra ide med ett gott syfte som dessutom gör världen lite mer rosa vilket iallafall jag tycker är jätte bra. Den har ju en förmåga att bli rätt så grå i övrigt.


  

Av Matilda - 29 november 2009 11:21

Nu har så många frågat hur det egentligen gått för den lilla och många har trott att hon inte klarade sig eftersom de inte fått någon uppdatering så på begäran:


De här är Lovis. De finns bara två män ur ett speciellt släkte i Japan som tjänar miljoner på att de är de enda i världens som kan avgöra på kycklingar som är 3 dagar gamla om de är tupppar eller höns. Men jag anser att jag också kan så hon är en pigg liten tjej som kämpar på. Just nu hoppas vi väl mest att de ska komma nån lillasyster så hon inte blir helt själv. Men vi har precis börjat picka i oss lite mat och börjar ragla runt på mycket små ben. Och piper gör vi också vill jag lova.  Men jag är iallafall väldigt söt.


  

Min hand ser helt enorm ut men jag kan tillägga att hon är VÄLDIGT liten. Men lite svårt att fatta att hon faktiskt rymdes i ett pyttelitet ägg. Men vi har sett de med egna ögon och har de på film så de har iallafall hänt!

Av Matilda - 29 november 2009 11:13

Idag är de första advent och julen är faktiskt snart här på riktigt. Funderar på om jag ska dra ner på skyltsöndag en stund. Har inte  varit där på de senaste 10 åren tror jag. Men jag får se. Vet inte om de är så mycke att se de skulle i så fall va mer för att träffa lite folk och få lite julstämmning och sen kan ju lillasysters klass behöva lite stöd köp.


Men igår blev de iallafall god middag (fläskfilé, pommes och persiljesmör) här sen filmen som alla verkar ha sett utom vi. Män som hatar kvinnor. Måste faktiskt säga att den va riktigt bra för att va en svensk film. Blev faktiskt imponerad. Men de va en mysig kväll som alltid tillsammans med världens bästa grannar och våran guddotter! Så himla bra att de bor så nära.  

Av Matilda - 28 november 2009 16:52

Då var de lördagkväll och de är dax att börja med maten. Men vi har iallafall hunnit med en del under dagen. Vår tanke var att julpynta lite ute. Men tyvärr så funkar ju aldrig julslingorna som dom ska så här innan jul. Men en fick vi upp iallafall. Sen tog vi gårdsbilen upp på berget i jakt på julgran att ha ute. Ingen jätte rolig syssla måste jag erkänna. Men de är mest för att jag alltid har lite för höga krav på hur en julgran ska se ut och då tar det på tålamodet. Men vi hittade iallafall några hyffsade som får duga till ute granar. De behöver ju trots allt inte vara helt perfekta.



Så här kan man också köra julgrannar enligt min kära sambo! 


Sen fick de bli en ordentlig tvätt av våran fina bil så tyvärr allt för länge har fått va smutsig. Men vad gör man när vädret är som de är. Men idag frös de och nu hoppas vi att de håller i sig så vi får ha en ren bil.  De är så mycke roligare och bilen blir så mycke finare!


  


Faktiskt väldigt praktiskt med ett stort varmt garage när man ska tvätta. 

Min älskade sambo, fästman och livskamrat. Älskar dig! 

Av Matilda - 28 november 2009 16:43

Idag är de min egen laptop som jag pimpat lite. Ville egentligen ha en helt rosa men samtidigt så ville jag ha en ganska basic dator som jag inte behövde vara så rädd om så jag insåg att 4000 extra för färgen tvärr inte var värt även om den va fin. Så här är min. Jag tycker den är jätte fin och dessutom personlig med mitt namna längt upp till vänster!


  

Ber om ursäkt för den lite halvkassa bilden men fick som inget bra ljus.

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards