Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Matilda - 15 januari 2010 17:40

  


min mysiga sjal som jag fått av Ally!

Av Matilda - 15 januari 2010 17:23

Hej hej hej..


Då var de eftermiddag även i den rosa världen. Jag måste faktiskt erkänna en sak. De här med bloggen har gjort min rosa värld så himla mycke större, på gott och ont. Allt jag nånsin får är nästan rosa, så fort nån ser något rosa ska jag ha de, så fort jag har något på mig som är rosa får jag kommentarer och ja man kan väl säga att de håller på att spåra ut lite. Men jag gillar de också. Men tror de eller ej. Men jag har faktiskt många andra färger på saker också. Men tror också att de gjort mig lite mer uppmärksammad av mina nära och kära. Så fort de ser något rosa så tänker de på mig och de är ju alltid bra. Så de är nog trots allt bra.


Vad har vi gjort idag då? Släppte ut hästarna imorse och försökte få prinsen att INTE springa till höet och de gjorde han faktiskt inte. Sen hem för lite frukost och sen tillbaka. Tanken var att jag skulle hjälpa mamma med att städa i alla hennes förråd. Men jag och Elina tog en liten ridtur istället på fm medans Sessan sov. Om ridturen säger jag bara. -Kaos- Tror de är någon som testar lite..


Sen blev de iallafall städ för hela slanten. För er som inte varit hos mina föräldrar kan jag väl säga så här. Huset är gigantiskt och har 2 förråd som jag typ aldrig sett botten av och nu är tanken att ett av dem ska bli en del av mammas nya kök. Så min plan var att iallafall börja nånstans. Se det fick bli förrådet i källaren. Där förvarar mamma allt mellan himmel och gjord. Allt ifrån hennes kläder som hon hade när hon var liten till riktigt 70-tals outfits till resväskor till skor till gamla skolböcker till tidningar ja listan är oändlig.


          


Många många saker kan man väl säga. Nu ska de iallafall städas och rensas lite. Jag kan kanske verka hård men allt jag försökta slänga tog först mamma upp och sa Men de där är ju... när hon sen gick med på de så kom pappa (som bar de ut i skopan) och sa men den där kan ju barnen ha.. Jag föll på att bli tokig. Jag trodde mamma va värst men de har visat sig att så var nog kanske inte fallet.


Jag har verkligen inte något emot att man sparar saker. Jag och mina systrar har haft mycke roligt med mamma å pappas gamla kläder men man behöver ju inte spara allt.. eller hur? Gamla skolböcker.. vem tittar egentligen i de? Kan kanske va roligt att slänga en blick på var 20.e år men knappt de. Gick iallafall ganska bra och efter en stund var mamma också varm i kläderna och siktet inställt. -STÖRRE KÖK-


Tyvärr så tog ju batteriet i kameran slut men jag ska försöka ta lite bilder nästa gång då vi är långt ifrån färdiga. Sen om de är någon som vill ha något är de bara att hojta. Här finns de mesta!


Nej nu ska jag göra lite sushi.. har ju faktiskt varit duktig och kokat ris så nu är de bara att skära lite grönsaker. Blev så himla sugen idag att jag nästan va på väg till stan.


Just de snart kommer min underbara guddotter hit också. Jag och hon ska ha lite mys ikväll när mor å far är på party eller vad de nu va. Vi hörs!

Av Matilda - 15 januari 2010 09:06

Vaknade lagom taggad imorse och beredd på att de skulle va minst -30. Nicke klev upp först för han skulle på jobbet så kollade han temp. -8.5 WOW!!! Jag flög upp ut sängen och helt plötsligt kändes livet roligt igen. Nu kan jag ju rida utan att frysa ihjäl och kanske till och med va ute mer än 10 min. Livet blir så mycke lättare av bara några grader...


Drömde en lite skum grej i natt. Igår var jag och mamma hos granntanten och fikade en stund. Hon pratar väääldigt mycke kan jag väl tillägga. Men vi känner henne sedan länge och när jag var liten så var vi ofta där efter skolan. Hon berättade t.ex att jag kommit grinnande från bussen en dag och varit helt förtvivlad. Då hade hon bara frågat vad de va. Mitt svar:

-Dom retar mig för att jag har så stora ögon... snyft.. (jag va väl typ 7år)

Hon har världens minne den här damen. Men jag hade då iallafall inget som helst minne av detta.


Men iallafall så berättade hon att när dom var små så tvångs steriliserades kvinnor som fått barn "utan" pappa. Dvs. de kvinnor som var ensamstående. En av dessa kvinnor var hennes karls mamma. De här va på 30 - 40-talet. Men även in på 50. Det var tydligen inte ett helt ovanlig fenomen heller. Speciellt inte bland pigor.


Jag tyckte de här va helt absurt och kunde som inte riktigt släppa tanken på de.  Mest troligt därför jag drömde om en Operationssal från typ gamla kriget. Som man ser i gamla filmer. Där höll de på att operera på en kvinna som var fastspänd och helt vaken och hon skrek konstant. Jag stod bara i ett hörn och tittade. Men sen gick jag ett varv runt och fick sedan se att de va min mormor som låg där. Jag blev livrädd och vaknade flera gånger och varje gång jag somnade kom de tillbaka. En helt blodig läkare som skrek: -Ligg still hora osv. Gahhhh.. ibland fattar jag inte hur saker och ting hamnar i drömmar.



Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards