Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Matilda - 9 januari 2010 19:42

IDag är de som sagt lördag och det känns lite som att man går på halvfart. Har faktiskt inte gjort speciellt mycke idag överhuvudtaget. Jag tog med mig lillasyster och Malin på en super härlig ridtur i kylan. -15 tror jag det var ute trots allt men vi tog gladeligen på oss alla kläder och slängde oss upp. Men om sanningen ska fram så var de faktiskt ganska kallt bit vis och en hel del frost drog fick vi runt ansikte och ögon. Men himla skönt trots allt och hästarna var laddade och glada att få komma ut lite igen.      


Sen fanns de ju naturligtvis också andra hästar som inte va lika lyckliga i kylan. Lillprinsen stod först längst bort i hagen å surade när jag kom. Trots flera försöka så vägrade han komma och säga hej. Men när jag sen gick förbi andra gången komme han glatt med snö överallt. Han är som lite deppig över att han inte får följa med längre man jag hoppas de blir ändring på de snart.   


Sen for jag och handlade lite smått och gott på ica. För de är ju trots allt lördag och då måste man ju försöka äta lite roligare mat. Så vi bjöd över grannarna på lite baconlindad kycklingfilé och klyftpotatis. Himla gott var de! Sen dagen till ära hade väldens sötaste Ally med sig sitt numera bästa verktyg, gåstolen!

Hon var så glad för vårat hus är en gåstolsdröm, inte en tröskel och bara parkettgolv. Hon kunde springa full fart och överallt. Fast de är väl kanske både bra och dåligt. Tomtar, blommor óch granar flög all världens väg!

        

Men hon är iallafall världens sötaste unge!


Nu ska vi se Robinson och slappa i soffan en stund.

Av Matilda - 9 januari 2010 11:01



























Är idag dennna fantastiska rosa paljettklänning från asos.com. Den är vad jag egentligen ville ha till nyår.  To die fore!

  

Av Matilda - 9 januari 2010 10:50

Lördag idag och de är faktiskt bara -15. Känns som att man skulle kunna göra vad som helst nu men -15 är som sagt fortfarande kallt. Men idag ska vi iallafall ut på en ridtur vare sig de är varmt eller kallt. De är ju iallafall ljust! Ska bara se när Toni har tänkt komma hem så vi kan rida.


Igår blev iallafall en riktigt trevlig kväll till slut. Fredrik A skulle hänga med Nicke på hockeyn så då kunde ju jag hänga med Emma under tiden. Mycket trevligt. Så mycke roligare än att vara själv.


Fick höra en liten konstig grej av lillasyster igår som hon hade hört på radion. Tydligen så var de någon läkarstudent som hade ringt in till typ -Våga fråga- Men vet ni att homosexuella inte får donera organ i sverige? Helt sjukt. Jag fattar faktiskt inte varför heller. Känns som en väldigt gammal lag från den tiden då kvinnor inte hade rösträtt. Men tydligen så hänger den kvar. Men tydligt infördes den på 80-talet. Men alltså hur funkar de. Får man sätta ett kryss för sin sexuella läggning när man anmäler sig?! Verkar ju helt sjukt. Jag menar om mitt barn var sjukt och behövde ett organ och de fanns men eftersom donatorn är gay så blir de inget?! Blev faktiskt lite arg och har funderat på de här en del. Men nån annan kanske vet varför? Man kan ju bara hoppas att de finns en vettig förklaring till detta även om chansen är minimal. Åsikter?

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards