Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Matilda - 17 januari 2010 23:18

Efter många intressanta förslag tex:


Shrek stampade ihjäl en katt

 

Nicke tappade ett vedträ på kycklingen

 

Nicke tog ihjäl lammet

 

Tuppen under kalven

 


Så va faktiskt den tråkiga sanningen precis som många trodde att:


Henke efter att ha gått på dietmat som han för övrigt tycker smakar skit i ca 1 vecka inte kunde kontrollera sig själv och mumsade helt enkelt i sig våran älskade Lovis en eftermiddag när vi inte var hemma. Kan tillägga att de inte var de lättaste att hitta några spår så nån var väldigt hungrig och slukade allt utom 3 fjädrar.


Inte alls speciellt kul efter allt slit med denna lilla kyckling.


http://www.youtube.com/watch?v=OjZLyMG6Fq0


      


Saknade och sorgen är stor och Henke lever minst sagt på övertid.


Men vi har en vinnare eller kanske två i bloggens första tävling ever:


NINA & HÅKAN

 

Ni är välkomna att hämta erat första pris när ni vill!

15 väl förvarade hönsägg från malmens bästa besättning.

Av Matilda - 17 januari 2010 19:24

Sista chansen att delta i bloggens första tävling.. Kom igen nu! 

Av Matilda - 17 januari 2010 11:25

Nu har ni dagen kvar att fundera över gårdagens tragiska mord. Samtliga spår är som bortsopade och minnescermonin avklarad.

 

Men jag hoppas ni är med i tävlingen..

 

Använd fantasin, de logiska svaret är inte alltid det rätta!

Av Matilda - 17 januari 2010 11:19

Hej allihop.


SÖndag morgon och man är piggare än nånsin.. eller? Jag var iallafall duktig och klev upp för att åka på ridhuset för att hjälpa mina systrar hoppa lite. Gick ganska bra även om några var lite ringrostiga..


Nu är jag hemma igen och gör iordning lite frukost/lunch. Eftersom min kära sambo blev lite grinig när jag hade bakat och han inte fick smaka så har jag faktiskt gjort en favorit i repris. Så nu blir de brak frukost med nybakade scones, kokta ägg, te och o´boy. Söndag när den är som bäst.


Vi hörs sen idag, har faktiskt inte riktigt koll på vad vi ska hitta på idag.

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards