Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Matilda - 27 januari 2010 18:20

Hur går de för alla i stormen?


Här går de iallafall ganska så bra. Jag tycker faktiskt till och med att de är ganska mysigt. Så länge man inte behöver gå ut vill säga. Släppte ju ut hästarna imorse men insåg ganska fort att de nog hellre ville stanna inne. Så vid 11 så for vi upp för att göra precis detta. Om vi kan väl säga att blicken som mötte oss var inte direkt.

-Nej, vi vill vara ute!


Fanns dock en ganska stor grå som höll modet uppe. Alla de andra ville väl helst bara lägga sig ner och dö men inte han..

        

Jag som hade tänkt rida idag. Funderade faktiskt trots allt på de en kort stund men insåg ganska fort att de nog inte skulle vara kul för nån..


Sen fortsatte vi iallafall med lilla projektet som faktiskt börjar bli klart snart. Gick riktigt fort och bra idag så nu är de inte mycke kvar. Måste bara invänta en del utrustning och material så är de klart i en svinblink.


När jag kom hem sedan så var jag tvungen att inse att jag nog vara tvungen att skotta uppfarten trots att de forfarande snöade. Men tänkte att de kanske är bättre att skotta två gånger istället för att skotta typ 50 cm snö en gång. Men de gick iallafall ganska bra för stormen hade tillfälligt lagt sig. Men innan jag var klar så var den naturligtvis tillbaka. Så i slutet så kom allt jag försökte kasta på snöhögen tillbaka över mig istället så jag såg ut som en snögubbe och inte vart de mindre snö heller så jag gav faktiskt upp.


Men nu tror jag att de är dax för ett nytt försök. Misstänker nämligen att pappa är på gång med traktorn och då känns de genast lite roligare.


Sen måste ju djuren få lite kvällsmat också.

Av Matilda - 27 januari 2010 08:16

Jag har hittat min drömbil!

Den är helt klart den snyggaste, dessutom är den inte söt utan snygg och cool.  

Nu gäller de bara att övertyga Nicke att de är just den VI behöver som andra bil. Den är ju gjort bara för mig!! Men jag tror att även NIcke skulle passa bra i den.

Av Matilda - 27 januari 2010 08:16

Shit jag har precis varit och tagit ut hästarna. Men ju fler hästar jag fick ut ju mer ångrade jag mig och ju fler täcken fick dom. Men tänkte att jag faktiskt kunde fara upp och ta in dom sen. Är ju faktiskt skönt för dem att komma ut en stund även om höet nästan blåser bort.


Men riktigt skit väder. Så jag vet inte vad de blir för intressant idag känns som att de blir ridhuset om de här vädret ska hålla i sig.


Fast jag blev trots allt lite besviken vi trodde de skulle snöa rejält till idag. För enligt SMHI så ska de komma flera dm och Nicke är redo för snöröjning.

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards