Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Matilda - 13 januari 2010 16:52

Jag håller faktiskt på och försöker få lite färg på vårat lite tomma hus för tillfället. Nicke sa igår.

-De ser ut som att vi precis ha flyttat in.

Och de kan jag väl hålla med om. Konstigt vad lite gardiner och pynt kan göra. Men jag har fått ett litet problem. Jag har sytt jätte fina lila gardiner men tyget är ganska lätt så nu skulle jag behövt något som tyngde ner dem vid golvet. För då skulle de hänga hur fint som helst. Frågan är bara vad? Jag tar tacksamt emot alla möjliga tips. Det är alltså inte panelgardiner. För då hade vi redan haft lösningen..


Ska lura vidare på de där och hänga upp i resten av huset tillsvidare. Kanske rent av blir några bilder innan vi är klara också. Tycker dock att de är lite svår tid på året. Lite tidigt för att ta in vår/sommar gardinerna men samtidigt vill man inte ha för mörkt. 


Man kanske borde börja funder lite på mat också. Klockan är ju trots allt snart 5. Men Nicke jobbar 6-18 jag väntar nog in honom. Det är så tråkigt att äta själv. Undrar just vad man ska hitta på för fantastisk middag denna gång. Jag är ju en sån otrolig gourmet kock när de kommer till vardagsmat. Till saken hör väl också att jag är vegetarian och äter i princip allt som inte är kött och Nicke är väl egentligen tvärtom. Äter allt kött med helst inte så mycke grönt (i maten iallafall) Så vi lagar alltid två maträtter. Inget jätteproblem kanske eftersom vi alltid gjort så. Men det gör att våran vardagsmat blir lite.. vi kan kalla de sporadisk. Men vi har faktiskt hittat några få maträtter som vi kan äta samma och vi tycker är någorlunda gott.

* Pannkaka

* Blöta

* Potatisbullar

* VB-ost soppa

* Bruna bönor

* Risgrynsgröt

Visst låter de exotiskt? Men även här tar jag gärna emot förslag.


Men idag tror jag de blir pasta och Nickes favorit "sås" så gör jag nån annan sås. Pasta är ju trots allt bland de godaste som finns.

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards