Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Matilda - 11 januari 2010 18:47

Hej.


Jag har precis kommit från världens bästa mamma som idag bjöd på något av de godaste jag vet. Har längtat sen imorse när jag fick sms.et Vi åt Palt!! De är så otroligt gott. Lillasyster säger att jag bara tycker de för att jag är vegetarian och inte så ofta får äta mat med tuggmotstånd. Men jag håller inte med. Fast man kan ju verkligen fundera vad som är så gott med en vatten/mjöl/potatis klump och jag har faktiskt inget bra svar. Och har man aldrig ätit de så är det dax. De är så otroligt gott.


  

Ser kanske också lite skumt ut men som sagt jättegott!

Sen har jag hunnit med en ridtur idag och plockat bort lite julpynt. Men är inte så motiverad att göra de eftersom jag ännu inte hunnit göra nån plan på vad som ska upp efteråt. Funderar på att sy lite nya gardiner. Men de är aldrig kul om man inte är supertaggad. Så vi får se vad de blir just nu är de iallafall inga gardiner och lite tomtar kvar sporadiskt över hela huset.

Av Matilda - 11 januari 2010 18:44

Är idag de här verktyget! Hör oss ljusberoende är det verkligen ett måste speciellt om man har lite skumma ljusstakar och ljus som inte går att tända med tändstickor eller tändare. Utan dagens rosa skulle mysfaktorn i huset vara betydligt lägre.


  

Av Matilda - 11 januari 2010 10:15

Idag finns de verkligen ingen energi. Vet inte om jag håller på att bli sjuk eller vad de är. Känns som att jag hade kunnat sova nästan hela dagen idag. Men nånstans måste man ju trots allt ta sig i kragen. Igår kväll vart iallafall en riktig slappar mys kväll med älskling.


Det bästa av allt:Vet ni att de på Ica i vännäs har börjat sälja Ben & Jerry??? Lyckan och varje helg framöver är räddad. Fast å andra sidan rimmar de inte så bra med alla nyårslöften. Men hur som helst. BEN & JERRY finns i vännäs!!! För er som inte har provat som är min absoulta favorit Half Baked men nu när den finns nära kanske de skulle vara värt att prova några andra igen. Kanske man får upp ögonen på nytt. De bästa med våran resa till USA för några år sedan var nästan glassen. Så otroligt gott. Jag har som aldrig förstått den där grejen med alla tjejer på film som ta er stor hink med glass och börjar äta när de blir deppiga. Men efter 10 dagar i USA så fanns de inga tvivel om att de va precis vad jag också skulle göra. Jag tyckte inte änns om glass förut?!  


Vi såg faktiskt den där filmen eller vad de nu var med Johan Falk och den var faktiskt riktigt bra. Skönt med lite omväxling från Beck och Wallander. 


Nej nu är det kanske dax att ta tag i dagen och allt vad den har att erbjuda. Kanske börja med en kopp te och lite eldning!

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards