Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Matilda - 28 januari 2010 21:44

Är en skitsnygg lampa från ikea som jag köpte för något år sedan. Jätte fin och ger perfekt mysbelysning.  

Av Matilda - 28 januari 2010 21:33

Ja idag var de verkligen snö precis överallt. Blir faktiskt lite fundersam hur de kommer sig att vi har så mycke snö helt plötsligt.. De sägs ju att de ska bli varmare av vårat klimat och att vi kan glömma våran vita vinter men alltså..?!


Kan inte minnas att vi haft så här mycke snö på länge. När jag skulle skotta fram till dörren så hade allt drevat igen och jag fick faktiskt leta ordentligt innan jag hittade plattorna där under.


Men efter några mina komplikationer med hästar som rymde och lunch så tog jag iallafall en ridtur i djursnön precis som planerat. Så himla härligt. Känns som att jag hade kunnat rida hur länge som helst och helt plötsligt var inte -18 alls kallt.


Sen har jag haft en mysigt eftermiddag med fantastiska barn med allt från krambåt till hoppbana till punkarfrisyr till Pikatu (stavas!?!). Ungar är verkligen helt fantastiska och ger en alltid ett gott skratt. Idag va de t.ex väldigt oroade över att Ally aldrig fick något hår att frisera så vi fick helt enkelt improvisera och hon var väl lagom nöjd.


              

Av Matilda - 28 januari 2010 06:50

Jag är vaken och har varit vaken sen kl 6 och nästan helt utan anledning.. Nicke väckte mig lite hastigt imorse för att han skulle ha hjälp ut för de va så mycke snö och han visste inte riktigt hur de skulle gå men mitt svar va då..

-Men skotta då!

Sen vände jag mig för att somna om men när jag hörde honom starta bilen i garaget så vaknade jag till och kunde inte riktigt slappna av förren han hade stängt garageporten igen så sen kunde jag inte somna igen. Men de gör inte så mycke.  SKönt att kliva upp tidigt nångång också helt utan anledning.


Tittade dessutom ut genom fönstret imorse och fick lite panik de ser typ ut som i filmen the day after tomorrow. Vet inte om ni sett den men då blir de snö över hela Manhattan och så ser de typ ut här. Hur mycke snö som helst. Jag var ju duktig och skottade upp vägen och infarten igår och traktorn va dessutom här men de syns inte ens. Skumt de där. Fast jag såg också framför mig en helt underbar ridtur i snön idag. Så jag hoppas de blir sol för de är perfekt snö att rida i. Vore verkligen en toppen dag och de bara kunde komma lite sol och de slutade snöa nu. Skulle va intressant att veta hur mycke snö de egentligen är. Kanske ska gå ut och mäta. Vet ju flera ställen de jag inte skottat alls.

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards