Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Matilda - 2 januari 2010 21:53

Hej allihopa. Nu kommer ett sånt där allmänt inlägg med egentligen igenting. Men dom behövs också.


Idag är de iallafall första lördagen år 2010 och det känns som att år 2010 kommer bli ett bra år. Har en del planer och en hel del beslut som måste fattas med jag tror ändå nånstans att jag kommer fatta rätt och det i slut ändan kommer bli hur bra som helst.


De kan ju faktiskt nästan inte bli annat när man har en fantastik sambo, ett fint hus, några mer eller mindre mysiga djur och världens bästa familj och vänner. Så jag tror allt kommer bli supeer!


Idag har jag iallafall varit änka precis hela dan och faktiskt hela natten också. Nicke är på roadtrip och hämtar lastbil. Känns lite tomt men han kommer ju snart hem.


Så jag har städad lite här hemma och försökt återgå till de vanliga livet efter alla bravader som varit. Är som alltid på något sätt ganska skönt när de här med jul och nyår är över. Var faktiskt väldigt sugen på att packa ihop alla julsaker idag. Jätte konstigt eftersom jag brukar vara den som har kvar de längst. Men jag tror de är för att våran julgran som va hur fin som helst för några veckor sen. Nu har dött helt och hänger med alla grener pekandes neråt istället för uppåt och dessutom är de typ barr i precis hela huset. Men jag tror den får stå i några dagar till trots allt.


Sen ha jag varit i stallet och grejat på lite idag också. Som mysigt att va i stallet nu även om de är svinkallt så finns de ändå en viss charm. Sen eftersom jag är helt ensam så tigggde jag mig middag hos mamma. Är aldrig speciellt kul att äte ensam.


Så nu sitter jag i soffan och äter clementiner och ser på nån kass komedi. Grannarna bjöd över mig för en film men de skulle se Paranormal Activity så jag googlade den och fick upp typ.

- Värsta filmen jag nånsin sett!

-Kunde inte sova på flera veckor!

-Bästa skräckisen ever!

Så jag kände att de kanske inte va de bästa för mig som ska sova själv i natt. Men i övrigt så gillar jag skräckisar. Men ikväll vågade jag inte chansa.


Nej nu är reklampausen slut så nu måste jag skynda mig så jag inte missar något... -suck- en riktigt skit film.

Av Matilda - 2 januari 2010 12:11

Är idag Fredriks skjorta på nyår. Superfin och väldigt lagom rosa för en skjorta på en snygg kille! Lite gammelrosa kan man kanske säga. Jätte snyggt var de iallafall och jag kanske skulle kunna få på Nicke en sån eller vad tror ni?


  

Av Matilda - 2 januari 2010 11:42

Här kommer de utlovade från nyårsfesten. Det var verkligen en jätterolig fest med en hel del roligt folk även om vi kanske mest prattade med varandra. Men så länge vi har kul så spelar väl inte de någon roll eller vad säger ni?


Här kommer iallafall alla fest bildet från kvällen eftersom jag lovade nån (Fredrik A) att få se dom och höll de inte riktigt.


Emma satte upp mitt annars så hopplösa hår i värsta frillan och jag är VÄLDIGT imponerad. Så från och med nu så följer Emma med mig överallt. Jag älskar de. Man känner sig så mycke finare om man är fin i håret! Dessutom tog de max 30 min! Emma är bäst!


Sen blev de en liten förfest hos lillasyster med sambo. Den började väl typ kl 5 vi kom dit kvart i 6 och skulle till nästa fest kl 6 så de blev en snabbförfest. Men destomer sprit..

       

Min fina lillasyster Ofelia med sin RObin!

       


Sen kom världens bäst taxichafför Lisette och min mamma Ellinor och hämtade oss. Kan väl säga så här chafförerna var de inge fel på men jag har åkt på bättre ställen.Ni som va med vet vad jag menar.

         


Sen drog vi vidare till den "riktiga" festen som detta år var anodnad av Bolinder m. fl. tror jag?! Vi var iallafall bjudna och klart att vi dyker upp. Där bjöds det på välkomstdrink med tilltugg. Sen god middag och en ENORM efterrätt.


                    


    


Kvällens kommentar så fort det fanns något rosa.

- Matilda den här kan du ha som dagens rosa!!

     


Sen började klockan närma sig och de var dax att hoppa i jackan och leta upp skumpan.


 GOTT NYTT ÅR!

                                            


Sen in igen för lite mer fest och sen lite varmkorv.

    Kolla in mitt hår som efter 11h ser lika fint ut!  


Sen var de slut för kvällen och dax att åka hem igen. Våra chafförer hade denna gång med sig en fripassagerare som var glad och hävdade bestämmt.

-Jag rymms!!

Så även vägen hem blev en intressant upplevelse. Så vissa bilder har jag faktiskt inga kommentarer till!

        


Hoppas ni hade en lika bra ikväll som jag och stort tack till Världens bästa Lisette (och fripassagerare) och min världens bästa mamma som stod ut med oss även denna gång!

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards