Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Matilda - 12 januari 2010 20:21

Idag var de verkligen inte min dag. Allt började som de brukar och de var som sagt en del blandade känslor inför dagen. Men jag plockade iallafall ihop alla julsaker och va lite dukig imorse. Så nu är typ huset helt tomt. Men ändå skönt att få bort allt de röda. Nu är de bara att slänga in alla andra färger.... eller nja några iallafall. Röd är väl normalt sätt inte min bästa färg direkt. Kanske har sin förklaring.


Men hur som helst så skulle jag flytta en av tupparna till mamma och letade febrilt efter en låda som jag trodde jag hade men icke. Slutade med att jag fick ta en stor tung trälåda. Men i med tuppen och sen skulle jag till mamma.


Problemet var bara att bilen va lite slö och de hände typ ingenting när jag gasade. Så jag tryckte plattan i botten ihop om att väcka bilen och sagt och gjort. Vaknade gjorde vi minst sagt och vips så satt jag i snödrivan. Kul kul. Svor en stund och jagade upp mig lite över denna fantastiska bil som aldrig riktigt vill som jag. Men tog mig samman och hämtade en spade och började skotta i pudersnön. Satte mig i bilen om vartannat. Insåg efter en stund att bilen faktiskt har diff. Då fick jag nya krafter och skotade en stund till. Men jag satt fast så de var bara att kalla in förstärkning. Tur man har pappa och traktor relativt nära. Men hela situationen var ganska rolig så här i efterhand. Men inte just då...


  


När de var avklarat så var det dax att fortsätta denna fantastiska dag..


Nästa steg var att prinsen skulle få sin dom. Kände mig lagom peppad. Men han snällare än någonsin går snällt in i transporten som inget hänt. Väl framme var väl inte domen riktigt vad jag hade hoppats på. Jag hade som tänkt att eftersom han hade vilat sedan första veckan i augusti så skulle allt vara bra nu. Men så kul va de verkligen inte. Nu ska han behandlas och ha strikt vila till i mars. Yeah!! Strikt vila är ju verkligen lillemans grej. Han kommer bli helt galen. Jag blir så himla less. Jag ville ju ha en frisk häst nu. Men varför ska saker nånsin va som man vill. De vore ju alderles för lätt. Gahhh.. Så nu ska jag deppa resten av kvällen och hoppas att morgondagen kan pigga upp mig. Vintern blir nog tyngre än vanligt.


-SUCK-

Av Matilda - 12 januari 2010 10:24

Idag är dagen med stort D. IDag ska lillprinsen få sin dom. Känns faktiskt ganska jobbigt och de är helt klart med blandade känslor. Många tänk om? Vad händer om han inte är bra? Då är ju chansen att han ska bli bra väääldigt liten. Vad händer då? Jag vill inte ens tänka tanken. Men jag hoppas verkligen för hans egen skull att de är bra. Annars kommer han nog bli helt galen. Snacka om överskottsenergi och han får bara skritta.. De är som att försöka säga till en 1-åring som precis lärt sig gå att sitta. Lilleman, tänk hur bra de vore om vi fick börja rida igen. Iallafall lite, utan att jag försöker strypa han för att han går i piaff och inte i skritt. Men men håll tummarna för oss idag.


  


Annars vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska hitta på idag. Kanske försöka mig på de här med julsakerna igen..


Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards