Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Matilda - 20 januari 2010 19:37

Hej!


Idag har jag varit duktig. Känns de som iallafall. Började dagen med att släppa ut alla hästar i -22. Inte så jätte kul men de har gått om täcken så de går bra. Skumt de där igår va de -2 och imorse -22.


Sen tog jag på mig morgonrocken och slängde mig i soffan och såg på senaste avsnittena av Desperate Housewives och Private practice. Väldigt bra iallafall de sistnämnda. Kan verkligen rekommendera Private. Hade som snöat in på Weeds för några veckor sedan och måste säga att säsong 5 av de verkligen gjorde en uppryckning.


Nej men sen va de dax att ta tag i dagen. Så jag tog fram tandborsten och började skrubba köket och gjorde några förbättringar (hoppas jag). Så mycke roligare att va hemma när de är rent. Sen var de stora toans tur. Så nu är iallafall de rummen skinande rena. Bara några rum kvar till imorn. Jätte bra att bo i hus men de är helt klart mycke mer att städa än en lägenhet på 62 kvadrat. Men jag tycker faktiskt att de är ganska roligt bara jag får göra på mitt sätt.


Blev ingen hoppträning idag som planerat då Eva var sjuk men jag hjälpte mina systar att hoppa lite smått galna unghäst iallafall. Gick faktiskt riktigt bra trots de kaos som alltid blir när de är mycke folk i ridhuset och alla ska försöka hoppa.. puh..


Middg hos världens bästa mamma!


Nu blir de lite tv mys och kanske lite te.

Av Matilda - 20 januari 2010 08:09

Någon som vill ha en katt?


Jag har en eller kanske två som är väldigt billiga nu.


Henke har bott hos oss i 5 år och han är lite speciel. Han fick en dag följa med mig från jobbet dit han egentligen kommit för att sjunga på sista versen. Jag måste erkänna att jag blev lite blödig och han var så himla fin men han var då ca 5 mån och hade nog i princip aldrig varit bland folk. Så Henke är lite speciell om man säger så och vintern är verkligen inte hans bästa tid.


Men skulle ju kunna tycka att när vi bor så bra på landet och de finns massor med kul ute så skulle han vilja va ute men nej.  Så fort de blir snö på marken är katten som bortblåst i huset. Så fort man får syn på honom så försvinner han lika fort igen. I början av vintern går de alltid bättre då är han inte lika slipad och man får faktiskt tag i honom så man kan slänga ut honom. Men nu är de helt omöjligt.


Detta i kombination med bantningsfoder = Lovis död. Jag blir tokig på denna katt och de värsta är att den andra (Bosse) är yngre än Henke och lär sig ju så fint av sin storebror. Så han går inte heller få ut. Däremot är inte han lika smart så han kan man faktiskt lura.


Så någon som vill ha dem? Några månader på sommaren är de faktiskt riktigt bra jägare!


En sak är säker de blir då inga fler katter i de här huset på ett bra tag...

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards