Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Matilda - 14 januari 2010 20:50

Så var även denna dag till enda. Inte min bästa dag idag heller om jag säger så. Svinkallt ute hela dagen. For upp till stallet vid 11 och skulle försöka ta hand om lite hästar. Först släppa ut ett gäng.


Sen kom jag på en geniala idén att när det är -22 så borde de inte vara något problem att frysa fast lite stängelstolpar till en liten sjukhage till prinsen. Sagt och gjort efter ca. 1h med vatten, stolpar, elstängsel och ett rent h-vete så hade jag iallafall lyckats få upp en liten hage och typ samtidigt frusit ihjäl. Sen gick jag för att klä på lilleman för att han skulle få komma ut en stund.


Tog han i handen och lite hö i den andra och allt var helt lugnt. Jag han till och med tänka: Jag har nog missberäknat min prins, han är ju inte alls helt knäpp. De här kanske funkar!

2sek senare ser jag hur han vänder på klacken och tar en rejält skutt mitt framför ögonen på mig och sen var han ute och helt överlyckling. Jag började nästan grina. Allt jobb och till vilken nytta. Har faktiskt aldrig sett honom hoppa ut förut. Han brukar med hoppa runt lite och sparka osv. Men de var verkligen inte bra för någon och jag skrek rakt ut och såg hur hela hans tävlingkarriär flög iväg.


Men han visste att jag var arg för när han sen fick va med sina lilla vita kompis stod han som ett ljus. Han kan inte stå inne heller då blir han också tokig. Men snart blir jag tokig. När ska han inse att han är skadad? Nu ska vi iallafall försöka härda ut till mars så får vi se sen.


Sen skulle vi iallafall till hippo för tävlingledarmöte som de så fint hette. Var inte riktigt de möte som jag trodde de var men trevlig ändå. När vi skulle hem fick vi dessutom stå i rondellen med röda blinkande ljus. Har faktiskt aldrig sett såna lysa förut men de var iallafall någon typ av utryckning.


  


Nej nu ska jag ta en dusch och göra mig något riktigt gott till kvällsfika tror jag. Känns som att jag inte ätit något vettigt på hela dagen.


God KvälL!

Av Matilda - 14 januari 2010 08:56

  

Titta vad duktig jag va så här på morgonen. När jag började tänka på saken så blev jag så sugen och kunde helt enkelt inte släppa de. Så jag gjorde lite scones a la åk 8. Himla gott och lite retro så där. Sen tog jag med mig resten och körde ut en liten brödleverans (för om sanningen ska fram är de bara goda helt nybakade) och passade på att hämta morfar som skulle lämna bilen på verkstan. Han är rolig min morfar. Jag hoppas jag  får bli som han när jag blir gammal. Han är bäst! Väldigt glad blev han också av lite nybakat bröd.

Av Matilda - 14 januari 2010 07:03

  


Är idag mina fantastiska tulpaner som jag köpte här om dagen. Livet känns alltid lite lättare med levande blommor i huset. Speciellt tulpaner. Känns som att våren är lite närmare.


Av Matilda - 14 januari 2010 06:48

Hej, idag är jag uppe på tok för tidigt helt utan anledning. Ja, eller nästan utan iallafall. Fick skjutsa Nicke på jobbet imorse då jag behövde bilen. Våran 2.a bil är inte riktigt vad den borde vara när det blir kallt.


Men jag kom på att jag helt glömde bort att berätta att jag var in och behandlade lilleman igår och det gick faktiskt bra men han behövde lugnande för en elefant vilket gjorde att han typ sov resten av dagen. Han tyckte själv inte de va så jätte kul och kämpade emot så mycket han kunde men det gick uppenbarligen inte så jätte bra så han typ somnade stående i gången, i krubben, i vattenkoppen. Men på kvällen hade han iallafal vaknat och fick då äntligen lite mat. Nu ska han vila till i början av Mars och då kollas igen. Jag hoppas verkligen att de är bra då annars vet jag inte vad jag gör med lilla björn som han numera kallas eftersom han faktiskt mer liknar en islandshäst än ett halvblod.

  


Just de sen var de ju de här med mina gardiner. Har fått massa tips nu och tydligen ska de finnas något slags tyngdband man kan sy fast längst ner på gardinen som ska ge snyggt fall. Så såna måste vi genast införskaffa. Undrar om de finns i vännäs? Hade varit toppen isåfall.



Här har vi iallafall gardinen men jag skulle helt vilja slippe de hemska bandet som jag här har satt runt. De hoppas jag då kunna lösa med de här tyngdbanden. Men de är iallafall jättefina och jag gillar den skarpt. De är som lila men har ett skimmer som gör att de blir lite blå/silver/rosa också. Eftersom de här är inte enda vita rum så är de "bara" där jag kan sväva ut vad gäller gardiner utan att de ser helt konstigt ut. Sen blir då också väldigt stor effekt av lite färg i de här rummet. Men jag är trots allt glad att jag bara har ett vitt rum.


Nej nu funderar jag på att baka scones till frukost. De vore väl nått.. Känns som att de var en hel evighet sedan. Men närmare bestämt så var det nog 10 år sedan när man gick i högstadiet på hemkundskapen. Fick ju förresten en inbjudan till återträff här om dagen. Blandade känslor helt klart!    

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards