Alla inlägg under december 2009

Av Matilda - 13 december 2009 01:34


Är faktiskt ännu en tesil från www.bluebox.se Otroligt fin är denna och skulle verkligen vilja ha en i köket. Den är faktiskt som ett smycke också. I Love it!  

Av Matilda - 13 december 2009 01:27

Bloggens första nattinlägg kan man väl säga. Jag har precis kommit hem från världens bästa Hanna. Va har haft en myskväll men nån flaska vin, kex, ost och lite oliver. När grabbarna är ute så måste vi ju passa på och jag måste bara säga att hon är så klok min kära syster. Hon har helt klart gett mig en del att fundera på till framtiden. Hon har ju som ett annat perspektiv på saker och ting. Tack för en super kväll med massa surr.. även om de mest är jag som pratar.     


      

Kan tillägga attt hela burken oliver var slut innan jag gick hem.


Nu ska jag krypa i säng och hoppas att min sambo snart ramlar in genom dörren. Är ju faktiskt en dag imorgon också. So long..

Av Matilda - 12 december 2009 15:50

Vilken hysteri de är nu. Ha ha jag tror 90% av mina vänner på FB hade kommenterat de igår och idag. Fatta vilken genomslagskraft. Men även utomlands. De är ju som en fabrik av talanger. Men Jordin Sparks alltså. Älskar verkligen hennes senaste skiva Battlefield. Hon är ju också idol, även Leona Lewis som också är en av mina favoriter. De har idol-weekend på nån rabiokanal också.


http://www.youtube.com/watch?v=3yNRCkliI24


Om ni inte hört henne förut rekommenderar jag verkligen den här låten på max volym!


Men jag har iallafalll hunnit vara en sväng till stan idag också. Vi skulle på min kusins 18-års kalas så vi passade på att göra klart de sista julklapparna. Tänk vad tiden går fort. Tycker mina kusiner är så små och har alltid varit de men nu är alla utom två 18. Jag håller på att bli gaammal kan man väl bara konstatera. Tittar man ordentligt i spegeln finns de helt klart en del rynkor och hud som hänger. Undrar just hur man ska se ut när man är 50. Jag är rädd.


Nej ikväll tror jag att jag ska gå över till syrran med en flaska vin och dränka mina åldersnojor. Sambon ska ju tydligen gå ut med sina polare.


Just de. Måste bara skriva en till sak. Min lillasyster är ganska rolig. När vi var hos kusinerna idag så hade jag och hon ganska likadana skor på oss. Så när jag skulle gå hem så var de här de skoparet som jag fick ta på mig.


  


De är faktiskt en som är min och en som är hennes om man tittar lite mer noga. Jag tyckte de va roligt. Men jag tror faktiskt inte att hon har upptäckt de än. Men hon kanske märker de så småningom. Du är rolig du!

Av Matilda - 12 december 2009 09:32

Jag måste faktiskt erkänna att jag är grymt imponerad av den här killen



När jag satt och såg igår så tänkte jag bara att han är duktig som vanligt. Men när jag lyssnade på låten fick jag värsta rysningarna. Shit alltså han kan verkligen sjunga och i den nya låten så sjunger han inte fulllt ös hela tiden och de gillar jag. Ska bli mycke intressant att se vad de blir av honom. Jag menar Daniel Lindström, Marie Picasso, Marcus Fagervall visst kan dom sjunga men han har ingen chans mot Erik  och var är de idag?!?


Nej de var helt klart rätt kille som vann. Störde mig lite på attt hans tjej tog halva uppmärksamheten när han hade vunnit. Han förtjänar all uppmärksamhet och hon borde låtit honom få den.


http://www.tv4play.se/noje_och_humor/idol?videoId=1.1390994

Av Matilda - 11 december 2009 22:19

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6274383.ab


Har ni läst de här??


Hörde de här flera gånger i radion idag och jag kände att jag blev mer och mer förbannad. Fast samtidigt inte. Ser framför mig hur de varje dag går runt och de verkar ju som att de hänger folk lite varje dag så de här var en dag som alla andra. Så de tänkte helt enkelt.


Vi ringer sen tar vi en kopp kaffe så får dom lyfta idag, jag spelade innebandy igår och har sån träningsvärk. Han är ju lix död. Ingen större skada skedd.


Så jäkla sjukt. Men man vänjer sig i alla situationer. I deras var de  här tydligen ingen störrre grej och de tänkte inte så mycke mer på de. Vi andra kan nog aldrig förstå de. Men i efterhand kommer dom titta tillbaka på situationen och blir helt förkrossade över vilka personer de har blivit och vad de har vant sig vid och vad de har gjort. Tycker verkligen att de är bra att de ska straffas. För det är aldrig okej att låta någon hänga kvar och då spelar de ingen roll om de redan är döda.. 

Av Matilda - 11 december 2009 22:07

Oj oj spänningen är olidlig nu. Men jag är nästan 100% säker på att Erik vinner men man vet aldrig. Calle har ju förvånat förut. Vet dock inte riktigt om jag tycker att vinnarlåten passar nån av dom så jätte bra. Men ska bli kul att se om de kommer vara nån skillnad mot för tidigare år. För i våras följde jag med lillasyster på Kevin Borgs konsert och de va verkligen en low-buget. Nästan skrämmande. Hans tjej stod och krängde reklamprylar och bandet var verkligen ett ihopplock. Så vi får väl se. Men vi har iallafall haft lite Idolmys hos storasyster med Chokladmousse och glass. Super gott som alltid. Tack Hanna!


    

Observera alla små djurpussel under bordet. Tror ni hon har småbarn??!?


Sen blev de Cirkus Möller och de gillar inte riktigt jag men han gjorde ett inslag om Mammas Pojkar som va ganska rolig. Nån annan som såg? Var iallafall klockrent!     



Just de jag har ju varit i stan hela dagen och julhandlat. Gick faktiskt ganska bra och jag kände mig rätt så effektiv. Han till och med lunch med syster på hennes jobb. Lite dåligt med bilder från dagens shopping. Lite svårt när de mesta är julklappar och man vill ju inte avslöja för mycket. Köpte faktiskt inte en enda grej till mig själv. Han med en tur ut till travet också på shoppen och in genom dörren kommer världens bästa Emma. Ödet säger åt oss att vi måste ta oss i kragen. Men iallafall allltid roligt att träffa henne. Jag blir så glad!


Har även hunnit med middag hos svärföräldrarna. Tänk så effektiv jag har varit idag. Men kände faktiskt även idag att jag blev förbannad på dessa söndagschafförer... gahhh.. Kanske är jag som borde lugna ner mig. Men när de är mycke trafik måste man vara lite snabb för att man ska få nått flyt. Sen fanns de inge mat att köpa till Lovis heller. då blev jag också less.

Av Matilda - 11 december 2009 09:09

Idag har jag varit uppe med tuppen och slängt ut lite hästar. Passade även på att mocka och göra klart så jag slipper stressa sen. Sen åkte jag hem igen och tog hand om djuren hemma och gjorde upp eld. Så nu fattas bara lite frukost så är även denna dag som vanligt.


Men jag tänkte faktiskt åka in till stan idag på morgonen och göra klart alla julklappsköp. Jag ska jobba hela nästa vecka och sen är de ju i princip julafton så de är bäst att passa på. Gillar verkligen inte att vara ute i sista stund. Så mycke folk och köer.


Jag har som blivit lite bortskämd när de gäller shopping  jag är ju van att vara i princip ensam i affärer och allt går fort och smidigt. För när jag har jobbat har jag alltid nästan gått ut när ingen annan gör de. Sen finns de betydligt större affärer i andra städer än umeå och de underlättar helt klart också köproblemet. Men jag skriver mer sen så får vi se hur det går. Hoppas bara att min förkylning håller sig borta en liten stund idag.


Kanska rent av blir en sushilunch idag om jag ids..

Av Matilda - 10 december 2009 19:58

Idag har jag haft en lugn och soft dag med världens sötaste Ally. Hon är mitt yngsta syskonbarn och faktiskt också min guddotter. Så hon är så gott som min. Hon är så himla fin lilla gumman. Hon har blivit så stor nu och sover länge, kör gåstol och äter riktig mat. Hon kan verligen förgylla dagen. Så tack för lånet!


      


Nu ska jag och min huvudvärk ta en varm dusch och hoppas på de bästa.

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards