Alla inlägg den 6 december 2009

Av Matilda - 6 december 2009 14:53

  

Är idag denna söta tesil från www.bluebox.se. Jag älsar te och på vinterna dricker jag flera liter om dagen. Kan låta lite skrämmande med de är godare än kaffe har jag kommit på. Men jag skulle behöva en ny tesil och jag ska nog slänga iväg en liten beställning på bluebox. Om ni inte varit in där så kan jag verkligen rekommendera. Där finns de mycket julklappar och fina saker.

Av Matilda - 6 december 2009 14:35


   Jag blev lite irriterad idag också när storasyster berättade en sak för mig. Vi har några sadlar som vi ska sälja och har lånat ut dessa till lite olika och fått sålt nån. Men en sadel lånade vi ut till en familj och fick beskedet att de skulle köpa den för deras andra sadel skulle lagas. Så de skulle bara betala så småningom. Vi funderade inte mer på de och tänkte att hon betalar väl snart.



Nu har de haft och använt sadeln i 3 månader när deras varit på rep. Då ringer hon och säger att de inte ska ha sadeln för nu har de fått tillbaka sin andra och inte behöver våran. Så nu vill hon lämna tillbaka den?!?! Vem gör så? De är inte som att vi har nån slags uthyrning och hade vi vetat att de inte skulle ha sadeln hade vi ju naturligvis plockat igen den direkt och försökt sälja den till någon annan. Men nej de blev ju perfekt för dom. De fick låna en hoppsadel i 3 månader så de kunde rida och nu när deras var klar så lämnar de tillbaka utan ett ord. Blir faktiskt ganska arg. Tycker de är väldigt fult gjort och jag tycker bara helt enkelt att man inte gör så. Men alltid lite jobbig situation när de är "bekanta" och man inte vill bråka med folk. Hoppas bara att de själv åtminstonde har dåligt samvete. Nöta på andras grejer utan att fråga.


SKÄMMES!

Av Matilda - 6 december 2009 14:24

Redan andra advent. Vips så är de julafton. Men de är helt okej. Har snart klart med alla julklappar. Ska bara hinna med lite mer julbak tror jag till veckan. Lite julgodis framför allt. Måste bara leta lite efter nya recept. Alltid roligt att göra nått nytt och favoriterna förån förra året. Så vi får se vad de blir.


igår kväll va vi iallafall hos våra bästa grannar på middag (som var supergod), ribinson och sen lite film. Vi såg Inglorious Bastards. Nån som har sett den? Jag har inte alls speciellt höga förhoppningar måste jag säga. Men oj oj oj. Den va verkligen inte som jag hade tänkt mig. Mycke blod med de brukar de ju va i hans filmer sen va den bitvis lite seg men faktiskt en riktigt bra film trots allt. De bästa va nästan att man inte kunde förutspå nånting som skulle hända och såna filmer är alltid de bästa. Läste en kurs i filmkundskap på gymnasiet och efter de är jag helt förstörd vad gäller filmer. Man kan förutse nästan alla filmer tvärr. Men den var iallafall jätte bra och rekommenderas verkligen, dock inget för känsliga tittare.


    


Sen idga har vi varit in till Hippo och haft barnridning under pausen på julshowen. Gick jätte bra för mig och Mascot och inte lika bra för andra som fick lite mer nerviga hästar. Men va faktiskt ett tag sen jag såg på julshowen nu och måste säga att de som är med gör de jätte bra och jag skulle inte vilja byta med dem. Så BRA JOBBAT!


Nej nu blir de söndagsslappning på hög nivå..

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards