Alla inlägg den 3 december 2009

Av Matilda - 3 december 2009 19:47

Jag är helt slut. Försökte va lite snabb imorse så jag skulle komma iväg till stan så fort som möjligt. Men redan när jag körde in vid 10 så va de MASSOR med folk. Jag som trodde jag var ensam om att va ledig på dagarna men ack så fel jag hade. Men jag har varit runt nästan hela stan och många julklappar avklarade eller påbörjade. Vilket känns väldigt bra.


Hade tänkt ut några super bra men de fanns bara inte att uppbringa och då kan jag inte göra annat än acceptera. Men jag han dessutom med lite shopping till mig själv. Jag kunde bara inte hålla mig. Kanske kan försöka mig på nån bild imorn om jag är på rätt humör.


Just de jag var förbi på den nya hästsportbutiken som öppnat på Ersboda och jag måste faktiskt säga att jag vart lite besviken. 2 trappor upp och i mörker??! Tyckte de va lite skumt. Men de är perfekt med en sån affär där de finns "förbrukningsvaror" till bra pris.


Sen skulle jag ju naturlitvis va klar att åka hem samtidigt som alla andra. Jag blir tokig när de ska va så mycke trafik. Har faktiskt använt tutan flera gånger idag. Fattar inte vad folk tänker ibland. Vem stannar med en hel bilkö bakom för att släppa in fler bilar?! Jag brukar inte va så våldsam i trafiken men idag va de verkligen inte bra. Ännu mer arg blir jag när folk bara viker ut framför en t.ex i en rondell eller på en parkering. De är ju faktiskt halkigt ute och tänk om jag inte hade fått stopp när jag bromsat. Blir så less.. Tänk att de flesta inte kan köra bil..


 


Dom här träffade jag på stan idag. Först blev jag livrädd precis som barnen men de va mest för en smög på mig. Men känns faktiskt ganska sjukt och lite sött.

Av Matilda - 3 december 2009 19:35

Är idag min finaste rosa kristallkrona som jag fått av svärmor. Kristallkronor är enligt mig den absolut snyggaste lampan och jag har 3 st av olika stilar.  Men de här passar perfekt där den sitter. Återkommer på den punkten en annan dag. Tycker iallafall den är fin.


  

Av Matilda - 3 december 2009 09:23

Idag blir de julklappsshopping för hela slanten. Jag är riktigt sugen nu faktiskt. Så skönt om man kommer igång nångång när man har typ 30 st att handla åt. Men varje år är de alltid så att de är vissa som är nästan omöjliga att hitta något vettigt till och de är aldrig lika roligt att köpa nått som de kanske vill ha och aldrig använder. Men jag tror egentligen att de är dax att göra en del omfördelningar i vår familj snart. Men de får bli nästa år. I år har jag faktiskt ett större problem. Jag har ingen bra idé på vad jag ska ge till Nicke. Så jag tar tacksamt emot alla förslag. Men de känns så konstigt för jag brukar allltid veta precis vad jag ska köpa. Men inte i år.


Sen har datorns USB portar börjat strejka konstigt nog. Har faktiskt ingen som helst aning om varför. Men jag kan iallafall inte få in några nya bilder för dagen. Men jag ska ta lite bilder idag också så kanske jag kan lösa de ikväll.  Så idag får de bli några bilder från arkivet. För om de ska va roligt att titta i bloggar så måste de finnas bilder och de måste uppdateras ofta. Eller hur? Annars tar jag gärna emot tips om andra saker också. Har ju som insett att om jag ska göra de här måste jag ju som göra det ordentligt.


Just de.. De är -13,6 ute och de är super bra. Kanske vintern faktiskt stannar över jul. Många är ju lite skeptiska men jag tror de iallafall. Och ännu bättre nu kanske inte min nytvättade bil blir så smutsig på väg inte till stan.


       


Här är några bilder från förra vintern. De gav vi svärfar i 50-års present. Porsche on ice. Hur kul som helst. Vi fick första köra som dårar på is själva med GT3 or och sen fick vi åka med en som körde rallly som hade en ralllyporsche och jag måste säga att adrenalinet var på topp och känlsan obeskrivlig. Men de var helt enkelt en toppen dag.  

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards