Alla inlägg den 16 december 2009

Av Matilda - 16 december 2009 19:45

Hej hopp!


En ny dag och nya kollegor att möta och allt kan bara blir bättre. Vi klev på rätt tidigt och gick för att spana in hotellet frukost tillsammans med en hel del tyskar. Tydligen nån speciell vecka då alla tyskar och italienare ska komma upp själva till arvidsjaur och provköra sina bilar i vinterväglag.


Vi checkade ut och min huvudvärk var fruktansvärd och kändes som att jag drukit minst två flaskor vin igår. Men så kul va de inte.  Utan vi gled ut genom dörrrarna och överraskades inte så glatt kan jag säga med att de var -20 ute och de hade vi inte riktigt räknat med eftersom de var -2 när vi åkte till hotellet. Så vi blev lite oroliga att bilen kanske inte ville starta efter vårat lilla äventyr igår så kanske den var less på oss och tänkte ge upp i kylan. Jag kan bara säga att de va inte långt ifrån.


Sen var de dax att ta sig an dagen första arbetsuppgifter uppdrag 2 kan vi kalla de. Denna gång betydligt mindre än förra (som var litet) och en hel del saker som man kunde ifrågasätta. Fast å andra sidan kan de finnas en del omständigheter när man varit själv i 10 år på en arbetsplats. Men de var trots allt ganska sött och han hade gjort vad han kunnat med de som fanns kan man väl säga.


        


Vid lunch var vi klara och vi skulle ut på vägarna igen. Ett problem bara. Vi måste tanka.. Brukar ju som inte vara några problem MEN. Ofelia skulle tanka och jag försöka fixa kaffe. Resultat. Jag fick kaffe och hon lyckades inte tanka. Fick först inte upp tanklocket som tydligen var låst med en annan nyckel, sen ville inte pumpen fungera så de gick inte så bra. Så killen (som tyckte sig vara en riktigt karl) skulle hjälpa flickorna och konstaterade att de va nå fel. Byt pump. Kunde faktiskt nästan inte hålla mig för skratt. Snacka om lustig dialekt. Men vi bytte pump och begav oss mot nästa mål Lycksele. Tack och lov var detta vid lunch tid och vi hade sol så det var helt fantastiskt vackert och vägarna var fina. Dock kunde vi inte riktigt släppa gårdagens olycka så vi körde väldigt försiktigt.


  

      

Strålande sol och mycke snö. Gick nästan inte ta kort för de var för ljust.


Väl framme i Lycksele med bara en felkörning i Glommers. Så var det dax för lunch. Så vi tänkte hmm, lycksele var ska man äta. Jo men just de Idol Rabih har ju ett hamburgerhak nånstans. Tänk om han är där? Då kör vi hela 14-is grejen med kort och allt (för bloggen naturligtvis). Så vi åkte dit men till våran stora besvikelse var han inte där. Konstigt. Vad kan han ha för sig?!? Lite besvikna åt vi trots allt.


  


Sen var det dax för uppdrag 3 och nya kollegor.

Detta stället var störst av alla men ändå mycke mindre än vårat. Så de var en hel del jobb där kan man väl lugnt säga. Men tack och lov inga farliga fynd mer än gamla grejer och en del häxbrygder och två glada kollegor. Vi roade oss där tills det blev kväll och vi kände att det var dax att krypa i säng.


Men först skulle vi besöka dollarstore som alla pratar om. Jag har aldrig varit där och kände att jag var tvungen kolla in stället när jag lix var där. Ska  försöka få mig en uppfattning. Hade tänkt mig att de skulle vara lite som ÖB och jag gillar som inte de. Men jag blev iallafal posetivt överraskad och man kan väl säga att de mer var en blandning av Expo och ÖB så lite bättre. Men inget jag skulle köra till lycksele för. 


  

Är faktiskt revbensspjäll som hon ska gnaga i sig. Inser att de mer ser ut som pizza.


Nu var vi trötta och lite hungriga så vi för på Ica och köpte lite mat som vi tog med till stugan där vi skulle bo. Det var ett litet jätte fint och nytt hus som stod ganske fint till. Dock inget trådlöst nätverk eller typ några kanaler?! Så nu ska vi äta lite mat och efterrätt (BEN & JERRY half baked) se Bonde söker fru och sen krypa i säng och ta tag i morgondagen. God natt!



Av Matilda - 16 december 2009 08:17

God morgon. Efter en lång natt med huvudvärk var de dax att kliva upp. Fortfarande med huvudvärk dessvärre. Nu har vi iallafall ätit frukost på hotellet och vi ska ut på dagens jobb. Jag hoppas bara att vi hittar tillbaka till den lilla lilla stationen. Vår kollega är passande nog på renslakt så vi har fått fria händer. Men vi hoppas vara klara innan lunch så vi kan fortsätta mot nästa ställe.


Sov jätte dåligt i natt. Jätte smal säng, huvudvärk och renar som for runt  i huvudet. Men lillasyster somnade typ kl 7 och sov tills imorse så hon var rätt så trött.


Men uppdatering från dagen följer ikväll så får vi se vad som händer idag.

Av Matilda - 16 december 2009 00:00

Efter mitt senaste inlägg har jag förstått att vissa av er ifrågasätter min bilkörning och de skulle kanske jag också göra i vanliga fall. Har en förmåga att kanske vilja köra lite fort ibland. MEN nu hade jag en annan bil som jag inte gillade riktigt. Den gick lite konstigt på vägen och de var halkligt så jag körde max 100km/h på de bästa sträckorna i övrigt låg jag kanske i 80km/h och jag kan faktiskt inte hjälpa en hel renflock på vägen. Eller hur? Och som Ofelia sa.. tur du körde, hade jag kört hade vi legat i diket!


Så jag tror faktiskt inte att jag hade kunnat förhindra detta. Möjligtvis hade jag kunnat köra i diket men de är inget bra alternativ. Sen så måste man bara inse att olyckor händer och jag är glad att vi kan skratta åt denna. De hade faktiskt kunnat gå mycket värre.

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards