Alla inlägg den 9 december 2009

Av Matilda - 9 december 2009 21:33

Idag va de ledig nästan hela dagen i ridhuset så jag tog med mig lillasyster och tänkte vi skulle rida en stund. Men när jag tog in hästen så insåg jag att jag kanske borde rakat hästen. Men han inte göra de så jag fick ta min gråa björn iallafall.

      


Men de gick ganska bra i ridhuset. Lite spänd och över taggad häst som bara ville galoppera men de gick bra. Lillasyster va ju som sagt också med på "sin" lilla Ria som har blivit så himla fin nu på slutet. Ska bli spännade och se hur de går i vår. De är iallafall nästan en helt annan häst.


    


Red inte så jätte länge då Elsa tyckte de va lite väl jobbigt och varmt. Men skönt med en riktig tridtur i ridhuset iallafall. Men all denna is ute.   


Så numera ser hon mer ut som en mycket blöt björn. Så jag måste nog ta tag i det där med rakningen snart.


Sen åkte iallafall jag och Toni på affären och köpte pepparkaksdeg. Sen drog vi igång världens pepparkaksbak. Kommer bilder på de imorn. Nu blir de lite soffmys med älskling och en kopp te.


  


Av Matilda - 9 december 2009 10:43

Då va de ett nytt projekt i verkstan. Denna gång är de lillasysters Lamicell transformer hjälm. Likadan som min vill säga. Men eftersom jag tycker de är tråkigt om alla har lika så har jag gjort lite annorlunda på denna.

Jag fick fria händer så.


 


Så jag har använt swarovskis blåa multiskristaller. Multi innebär att de har en speciell finish som gör att de skiftar lite i färg och glittrar nästan mer än vanliga. Men de blev jätte fint och ägarinnan nöjd. Kan också meddela att de här är den hjälmen hon använder till vardags, dvs. i spöregn, snöstorm, steksol osv. Men kristalllerna sitter som berget.


Vill du ha hjälp med din hjälm eller andra projekt?

Lämna en kommentar eller skicka ett mail till: Matilda_lundb@hotmail.com

Av Matilda - 9 december 2009 10:39

Är idag min SodaStream flaska. Vi fick våran sodastreamer i julklapp av svärmor för något år sedan och sedan dess kan jag nästan inte dricka annat. de bästa är nästan att man slipper släpa hem stora tunga flaskor från ica. Har du inte redan en så är de dax att skaffa. Perfekt julklapp!


  

Av Matilda - 9 december 2009 10:33

Här kommer nästa avsnitt ur mitt otroligt spännande liv:


*skit väder

*matat djuren

*hämtat posten

*äta frukost

*elda


De va en snabb resume av den här morgonens avsnitt.


Tror faktiskt jag ska baka lite julgodis idag. Ska kolla vad jag har hemma och kan åstakomma. I värsta fall får jag väl bege mig till affären som vanligt. De där med attt handla är som inte min grej. När jag är där vet jag aldrig vad jag behöver utöver "de vanliga" och när jag är hemma finns de aldrig de jag ska ha. Har provat skriva handlingslista men tappar bara bort den eller glömmer den hemma. Tips?!  


Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards