Alla inlägg den 13 december 2009

Av Matilda - 13 december 2009 22:15

Idag måste jag verkligen ursäkta mitt otroligt slöa bloggande. Har varit en riktigt slapp och skön lucia och 3.e advent. Så idag blir de en riktigt bildblogg. Har lite ordtorka.

      


När de är lucia och annat julmys känner jag nästan allltid att jag vill baka. Så idag blev de klassisk knäck, wiener nougat, mozartkulor och Matilda special.


Sen bar det av till mamma och där var syskonbarnen i full gång med dans. 


                


Iron Maiden på högsta volym och frisyrerna fixade. En helt vanlig dag hos mormor.


Sen åt vi god middag som världens bästa mamma laga. Alltid lika trevligt. Dessutom hade mamma slagit på stort och gjort en helt fantastisk efterrätt. Messmörsparfait med varma hallon. Jätte gott! Sen avslutades middagen men mina otroligt söta syskonbarn.


          


De drog tillsammans med mammorna ihop ett litet luciatåg och lussade som bara småbarn kan. De var så duktiga med sånger och allt. Även om de bland annat var bä bä vita lamm. Men inte så lätt för en 5-åring, två 3-åringar och en 1-åring att lära sig nya sånger. Så en klassiker mitt i allt gav dem ett leende på läpparna. De var verkligen hur söta som helt och jag ser redan fram emot nästa år.


Jag kan än en gång konstatera att jag är en del i världens bästa familj!

Av Matilda - 13 december 2009 01:34


Är faktiskt ännu en tesil från www.bluebox.se Otroligt fin är denna och skulle verkligen vilja ha en i köket. Den är faktiskt som ett smycke också. I Love it!  

Av Matilda - 13 december 2009 01:27

Bloggens första nattinlägg kan man väl säga. Jag har precis kommit hem från världens bästa Hanna. Va har haft en myskväll men nån flaska vin, kex, ost och lite oliver. När grabbarna är ute så måste vi ju passa på och jag måste bara säga att hon är så klok min kära syster. Hon har helt klart gett mig en del att fundera på till framtiden. Hon har ju som ett annat perspektiv på saker och ting. Tack för en super kväll med massa surr.. även om de mest är jag som pratar.     


      

Kan tillägga attt hela burken oliver var slut innan jag gick hem.


Nu ska jag krypa i säng och hoppas att min sambo snart ramlar in genom dörren. Är ju faktiskt en dag imorgon också. So long..

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards