Alla inlägg den 10 december 2009

Av Matilda - 10 december 2009 19:58

Idag har jag haft en lugn och soft dag med världens sötaste Ally. Hon är mitt yngsta syskonbarn och faktiskt också min guddotter. Så hon är så gott som min. Hon är så himla fin lilla gumman. Hon har blivit så stor nu och sover länge, kör gåstol och äter riktig mat. Hon kan verligen förgylla dagen. Så tack för lånet!


      


Nu ska jag och min huvudvärk ta en varm dusch och hoppas på de bästa.

Av Matilda - 10 december 2009 16:10

Jag mår verkligen inte bra nu.. vaknade imorse med världens förkylning och fick lite panik. Jag har ju redan varit sjuk. Sen låtsades jag som ingenting och nu har jag sån huvudvärk att jag vet knappt var jag ska ta vägen. Inget rum är mörkt eller tyst nog.


  

Av Matilda - 10 december 2009 16:02

Dagens rosa är faktsikt också mitt bästa kökstips. Säkert väldigt många som gör så här redan men tänkte att jag kan ju iallafall tipsa dom inte gör de.


  

Min absolut bästa vän i köket är denna fina lilla sprayflaska, naturligtvis rosa. I den har jag blandat diskmedel och vatten efter tycke och smak. Sen använder jag den till nästan allt. Torka bordet, bändskivor, spisen mm. den löser upp allt bättre än diverse andra medel. SUPER!

Av Matilda - 10 december 2009 08:57

God morgon allihopa. Nu sitter jag hos grannarna och ska vara lite barnvakt en stund till världens sötaste Ally. Kommer gå hur bra som helst för hon är så himla snäll.


Igår var det som sagt pepparkaksbak för hela slanten.   


Hade lillasyster som experthjälp. Annars vet jag inte vad jag hade gjort. Hade som inte så bra koll på de där med sockret. Men de hade hon. Tanken var iallafall att vi skulle göra ett eget pepparkakshus. Brukar förut ha köpt såna färdiga men jag tycker de är så små så de är som inte lika roligt. Så nu blir de  egen design. Problemet vad bara att jag hade underskattat behövet av formar eller mallar. Jag tänkte att de borde ju bara gå att skära till lämpliga bitar. Fick genast vet att så gjorde man inte så jag klippte faktiskt mallar av ett a4 på typ 2 minuter så körde vi på dom. Höftade vilt och saxen gick varm.

   


Sen var de bara skjuts in i ugnen. problemet var bara att jag typ glömde göra fönster på alla utom en bit. Men tacka vet jag spritspåsen. Men det gick över förväntan och jag måste faktiskt erkänna att jag till och med blev lite imponerad över att vi faktiskt lyckade montera det. Men till nästa år kanske de blir lite mer avancerat och mer tid på mallarna. Nu när vi vet att de faktiskt går bra.

   


Skorstenen gjorde jag dessutom på frihand så den är jag nästan extra imponerad av. Observera änglakören bredvid grannen. Dom är himla söta.  

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards