Alla inlägg den 25 december 2009

Av Matilda - 25 december 2009 14:43

Höll ju på att glömma och berätta vad jag fick i julklapp. Tyvärr tror jag de kan vara lite svårt att komma ihåg allting men jag har iallafall fått jättemycke fina saker.


* Sängkläder svarta/vita/lila som sovrummet

*Ljusstake

*Doftljus

*Ridskor

*Parfym Vera Wang (bild)

* Te

*Sekatör

*Varma handskar

*Gummistövlar (bild)

*Sängkläder satin

*Verktyg till min snickarverkstad

*Cd-skiva Jordin Sparks

*Skjorta

*Hudkräm Beckman

och massor med andra fina saker.. Här kommer några bilder.


      


Ser ni något mönster?!? Kom ihåg att de här var bara ett urval och jag har inte skrivit färg på något. Men kolla in stövlarna. I love them!!! Det bästa av allt är att de är riktiga rejäla stövlar från tretorn så de är inte alls speciellt obekväma som vanliga stövlar ofta är. De är så himla fina. Dessutom rymmer jag en tjocksock i så jag borde kunna ha dem även på vintern!


Just de jag höll på att glömma en annan superbra julklapp som jag fick av min älskling som han och mina systrars pojkvänner pysslat med i hemlighet.

Jag har fått en biljett till Melodifestivalens delfinal i Ö-vik!!!! Kommer bli hur kul som helst och jag är verkligen imponerad av grabbarna som lyckades ro ihop de här! Tycker de är jättebra med sånna julklappar. Rolig upplevelse!


Av Matilda - 25 december 2009 14:11

Hej allihopa och hoppas ni har haft en super jul. De har jag och inte en enda gång kändes de som att jag skulle kräkas. Så jag klarade iallafall julafton utan magsjuka. Men jag tänkte berätta lite om gårdagen eftersom blogga är väl inte direkt de första man tänker på när det är julafton. Så de har blivit lite dåligt med de på sista tiden. Skärpning!


Men igår va det iallafall julafton och de är en mer eller minde kaotisk dag oftast. Igår var väl ingen större skillnad. Men den började hos världens bästa grannar med grötfrukost. Fast de där med gröt var väl en lätt underdrift. Fanns allt möjligt, nybakat bröd, blöta, julskinka, lussebullar och massa annat gott. Men alla var iallafall där och barnen var tomteklädda.

     

Men så var julafton igår och den första tomten skulle också komma denna morgon. De är så otroligt roliga att se barnen när tomten kommer. De som är större funderar vem de är å de mindre är så otroligt fokuserade. å otroligt söta.

    

Alla var iallafall nöjda och glada och jag drog vidare till nästa ställe. Som var Nickes familj. De ville absolut att vi skulle komma förbi där på morgonen för en "morgongåva" inget som vi brukar göra så jag förstod inte riktigt grejen men de visade sig snart. Nickes morgongåva var en kompressor som vägde bly så de ville inte släpa runt på den. Allt har sin förklaring.. Men mysigt var de iallafall sen får vi inte glömma att jag också fick en sak.


Men jag måste nog berätta lite bakgrundsfakta till den. Till saken hör att jag är ganska svårflörtad när det kommer till tv-program och filmer som ska va så himla roliga. Det är verkligen inte ofta jag skrattar rakt ut till sånt. Nicke däremot skrattar nästan hela tiden så även stora delar av hans familj åt allt möjlig skumt. Austin Powers, AFV, Two and a half. Som sagt allt möjligt. Men inte jag.


Tills vi satt och tittade på tv hemma hos dom eller om de var hemma kommer inte riktigt ihåg och det blev reklampaus.... Då kom en reklam som hade en liten, liten, liten snutt av Ronny & Ragge som står i en affär och gör något suspekt. Då började jag gapskratta. Vet inte varför riktigt heller men ibalnd blir de bara så. De tyckte alla va jätte roligt att jag kunde skratta åt de men inte åt annat. Så det resulterade i en julklapp.



Dvd med 3,5h Ronny & Ragge + 2h extra bouns material. HA HA


Sen var de iallafall dax att dra vidare, eller först hem och byta kläder och snygga till oss lite.


Nu var det min faster och kusiner som stod på tur och där skulle min familj fira julen. Jätte god mat och trevlig sällskap kan ju aldrig bli fel. Tyvärr så vlev de -18 ute denna jul så hästarna frös. Så mitt i allt så drog vi och tog in hästarna iallafalll. SVINKALLT!


Sen kom tomten och kaoset var totalt. Men det gick ändå relativt bra måste jag erkänna. Paket nästan överallt och ännu mer skräp sen. Men allla fick sig nån (läs 20) julklapp och tomten var helt slut.


    


Sen var det dax att dra vidare. Denna gång till Nickes moster.. Gissa vad klockan är nu? (ca. 20.00) Hon bor i gräsmyr så det var en bit att köra men inte direkt nån trafik så det gick bra.


Här möttes vi av ett nyrenoverat kök som precis var (nästan) klart. Det blev verkligen jätte fint och de passade så bra in i huset. Så nu blev jag lite sugen på det där med kök igen.


Men även i gräsmyr var det snart dax för tomten att komma. Men en ska är då säker tomten i gräsmyr är minst sagt orginell. Men de var väldigt roligt. Alla skulle sjunga en julsång för att få ett paket sen innan den gick så tog vi en dans genom huset!?! De har jag faktiskt aldrig gjort förut. Men det var kul..


Men det var lugnt och skönt i Gräsmyr med massor med fina klappar och trevligt folk så det blev en jätte bra avslutning på denna julaftonskväll.


Tack alla i min familj och i Nickes som gjorde denna julafton speciell och minnesvärd!

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards