Alla inlägg den 18 december 2009

Av Matilda - 18 december 2009 16:52

Hej..


Idag är de fredag och dagen börjades i full fart. -29 ute så det var bara att ladda pannan igen på morgonen och sen åka på jobbbet.


Sen kl 12 var det dax för dagen mindre roliga händelse. Begravning. Gillar verkligen inte begravningar men å andra sidan vem gör de? Många gånger skulle det vara skönt att inte gå och bara låtsas som att de aldrig har hänt. Men jag tycker det är egoistiskt. Man ska gå på begraving för de anhörigas skull och visa sitt stöd och att vi bryr oss. Sen så måste man se sanningen. Alltid bättre i slutet.


Men det var trots allt en helt fantastisk begraving och den var fin på ett helt annat sätt. Känns lite som att jag kunde se den här på ett annat sätt. Lite svårt att förklara. Den var iallafall jätte fin och allt var lugnt och stilla och vi kunde minnas honom som den fantastiska person han var.


De bästa är nog trots allt det traditionella begravningsfikat som alltid hålls. Den här var verkligen värd att upplevas. Otroligt många vänner och familj. Många ville berätta historier och anekdoter som man upplevt tillsammans. Jag tycker verkligen att de är så det ska vara. Finns så otroligt mycke roligt man kan prata om och minnas. De är ett bra sätt att bearbeta allt.


  


1932 - 2009


Vi kommer alltid att minnas dig som den otroliga person som du var. Idag om någonsin har jag verkligen förstått hur mycket du har betytt för nära och kära. Och framför allt hur mycket du gett dessa människor. Jag har själv en hel del minnen från när jag var yngre som jag kommer minnas med ett stort leende på läpparna. Du hade alltid en vass kommentar eller ett gott skratt på lager.


Vi kommer nu göra vårat bästa för att ta hand om varandra.

De finns bara en av varje och de får vi aldrig glömma.


Vila i frid.


P.s Hälsa Alf, Erik och Farfar.


Vi ses snart igen!

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards