Alla inlägg den 21 december 2009

Av Matilda - 21 december 2009 19:16

  


Nu är de inte länge kvar innan julafton och vips så är de över. Men nu är de iallafall julstämming i mit hus. Älskar när man vaknar på morgonen och sätter sig i soffan med en kopp te och tittar ut på snön å bara känner lugnet.


  


finns alltid baksidor dessvärre. Det är mörkt nästan jämt ute. Men nu ska de iallafall snart bli ljusare sägss det. Jag har inte så bra koll.


Annars har jag gjort klart de sista julklapparna idag. Tog lite tid men nu är de iallafall klart. Så nu hoppas jag alla blir nöjda.


    


sen var jag en snabbis förbi hos mamma och där var de full rulle som vanligt. Här är min världens bästa mormor och mitt syskonbarn Elias som gör... ja nått. Ibland finns de bara inte ord som kan beskriva vad barnen har för sig.¨


  


Nu kommer snart Nickes familj hit och jag har en kaka i ugnen så nu luktar de choklad i hela huset. Vi hörs imorn!


Av Matilda - 21 december 2009 10:03


Dessa skulle passa mig perfekt rosa lurar klädda med swarovski kristaller. Skit snygga och säkert en upplevelse i solljus.

Av Matilda - 21 december 2009 09:37

Good morgon allihopa.


Nu är det bara 3 dagar kvar till julafton. Jag är faktiskt i princip klar med alla julklappar. Är bara några som ska slås in.


Igår var den julbord med firman och hela företaget vad samlat. Det var julbord på Hotel Vännäs och de va super. Jag åt ju som sagt i Lycksele i veckan och de va inte mycke att hänga i julgran. Men i vännäs finns de allt man kan tänka sig och för mig som är vegetarian så är väl julbord egentligen ingen höjdare och man brukar i regel få en tallrik med veg. korv å vet.köttbullar Det tycker jag är lite tråkigt för de är man som vegetarian väldigt less på och det finns så mycke annan mat man kan göra. De behövs bara lite tid och tanke. Skullle nästan hellre äta typ en veg. lasange än de. Men som regel får man äta det som bjuds för de finns inget annat.


Men iår var iallafall min tallrik mycke bättre än tidigare år. Jag fick några veg. korvar å köttbullar men jag fick också typ en fetaostgratinerad potatis, omelett med stekta champinoner och massa goda grönsaker. Så de var jätte gott. Well done!


Sen var när vi kom hem var det dax att klä julgranen. Förra året hade vi en helt enorm kungsgran som var som hämtad ur en disneyfilm. Så mina tankar på att hitta en minst lika fin i år var inte så höga. Men men.. Min svärmor har tydligen öga för sånt. För som ni vet så är jag lite kräsen i dessa frågor så de var ganska hög press. Men hon kom iallafall hem med en jättestor och fin "vanlig" julgran till oss. Den är verkligen jättte fin och helt i klass med den förra året.


  


De ser alltid lite taniga ut innan man fått på dom alla grejer. Men jag gillar verkligen de här med julgranar. Utom en sak. Alla j-vla barr som ska lossna hela tiden. Tror jag blir tokigt. Man dammsugar typ barr ända till påsk. Men de är iallafall lätt värt det.


     


I år fick faktiskt granen var helt i silver. Jag ska ha det som ett test och se om jag gillar de. Annars kanska jag måste hänga dit lite röda innan julafton. Gillar egentligen det traditionella men tänkte prova något nytt eftersom det är så mycke rött i rummet redan så kan de blir snyggt med bara silver. eller vad tycker ni?


        


Jag har också en förkärlek till fina julgranspynt. Har en hel del lite finare saker. Det är som min melodi de här med fina kristaller (har massa prismor i granen), silverglittter och massa diamanter. Fast när jag tittar på bilderna så blir jag inte så imponerad. De gör sig verkligen mycke bättre i verkligheten.


Nej nu ska jag gå ut och göra nån nytta. Har ju trots allt snöat en hel del så här lagom innan jul.

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards