Alla inlägg den 8 december 2009

Av Matilda - 8 december 2009 19:41

     


Eftersom jag städat idag så får de bli min snygga handdammsugare som jag fick av Nicke i julklapp förra året. Jag trodde faktiskt att den mest skulle vara snygg men de är ett perfakt komplement till centraldammsugaren som man inte alltid orkar släpa fram. Rengör man den regelbundet så funkar den klockrent.

Av Matilda - 8 december 2009 19:28

Mår faktiskt inge bra alls nu. har haft lite ont i magen de senaste dagarna och de verkar aldrig riktigt vilja ge med sig. Lite drygt för de spelar som ingen roll om jag äter eller inte. De blir varken sämre eller bättre. Men imorn ska de va borta.


Har iallafall städat lite idag och även julpyntat sängen. Kändes som att de va dax med jul på riktigt. Var på ica igår och försökte köpa pepparkaksdeg men den va slut så kändes de lite drygt att göra egen så vi får se hur vi löser saken. Jag hade ju faktiskt tänkt göra ett eget hus i åroch inte köpa ett klart. Men nu kändes de mest bara drygt. Vi får se.  


Här har vi en bild på mina nya byxor också. Börjar faktiskt blir riktigt haj på de här nu. Men jag tror de tar ett bra tag innan man tar med kameran överallt helt naturligt ungefär som telefon och börs.

 


Men jag tycker de är roligt med mycke bilder på bloggen. Eller jag tycker iallafall själv att de är roligare att läsa bloggar som har bilder.  


Blev inte så mycke gjort i stallet idag. Blåis är aldrig kul att rida på och ännu mindre gå på. Så båda fick slappa idag. Blev bjuden på lunch också av mamma. Men de finns nån där som måste sluta ta med sig massa gott hem typ varje dag. De är inte bra för nån att äta sånt jämt... ?!? Begränsa dig till två dagar i veckan kanske eller lämna de i hönshuset direkt kanske.


Nu är de tisdagkväll och jag har en liten nostalgitripp med Modern Talking sen blir de DHW och en kopp te när Nicke kommer hem från bandyn.



Av Matilda - 8 december 2009 10:32

Jag hadeju utlovat en bild på mina nya fina skor som jag köpte förra veckan. De har dessvärre inte gått så bra men de här är vad jag kunde åstakomma själv. De är ett par svarta skinnstövlar som gör upp till knäna. Sen är de en rejäl klack och sula. Perfekta "vardagsfinskor" och dessutom jättesköna.


  


Bild på leggingsen har jag dock inte fixat än men till och med mormor var imponerad. men de är svarta och har silvriga nitar i ett mönster över hela benen. Mina nya absoluta favoriter.

Av Matilda - 8 december 2009 09:58

Jag är lite less på de här nu. Varje morgon/fm går jag in här och kommenterar vilket skitväder de oftast är. Men när jag går ut på morgonen så sätter de prägel på hela dagen nästan. Så idag är de blåis och gråa moln så långt ögat kan nå.


Då känner man inte precis attt man vill fara ut och rida en sväng i snön eller gå på promenad. Då vill man mest bara va inne och dricka en kopp te. Så idag tror jag att jag ska ta en riktigt städdag. Passar bra nu innan jul såbehöver jag kanske inte göra de nå mer innan jul. När man är två personer så stökar man faktiskt inte ner sååå mycke. Mest katterna som gör de faktiskt.

   


Nu ska jag koka te och göra upp eld så vi får värme i stugan.

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards