Alla inlägg den 22 december 2009

Av Matilda - 22 december 2009 17:43

Kommer ni ihåg för typ 4 veckor sen när vi lyckades kläcka fram en kyckling?!?! Om inte kan ni bara kolla 4 veckor tillbaka i bloggen.


Den gången lyckades vi bara kläcka fram en enda kyckling av 9st ägg så vi tänkte att de kanske skulle va tråkigt för lilla Lovis (som hon heter) att vara ensam så jag hade genast nya ideer på hur vi skulle göra så några dagar senare hade vi 10st nya ägg på kläckning.


Så nu är det dax och när jag kom hem från Emma så fick jag en chock. En är på väg. Trodde inte du skulle bli nått alls den här gången eftersom de var så kallt men men.. nu hoppas vi på de bästa och spänningen är oooolidlig.. så för er som undrar vad jag gör ikväll så kommer jag hitta på golvet bredvid en hink och stirra på ägg.


  


De är lite äckligt men också väldigt fascinerande. Så om ni är känsliga kan ni ju hoppa över bloggen nu nån dag eller två.

Av Matilda - 22 december 2009 17:39

hej!


Idag har jag varit till Malmby och världens bästa Emma tur o retur. Är en bit att köra men jag tycker de är ganska mysigt och rofyllt. Säger som Emma. Tiden i bilen kan man inte göra annat än bara ta de lugnt.


Men är iallafall jätteglad att jag for dit. Blir så himla glad av att träffa vissa människor och surrra lite om allt och ingenting. Tänk att så lite kan göra så mycke. Nu hoppas jag verkligen att vi kan styra upp nått i mellandagarna så de inte är så länge mellan gångerna. Sen är de så himla lugnt och vackert där ute i skogen så de göra säkert sitt också. Men nu känns iallafall allt lite bättre och nu är de snart julafton. Kan knappt vänta.


God Jul allihopa!

Av Matilda - 22 december 2009 09:35

Hej hopp.. bara två dagar kvar nu. Känns faktiskt riktigt kul inför den här julen. Jag är laddad!


Igår var som sagt svärföräldrarna här en stund och vi såg på Anna Ankas jul. Herre gud säger jag bara. De kan verkligen göra tv av vad som helst nu för tiden. Jag blir bara arg. Hon är ju helt knäpp. eller jag vet inte vad de är med henne. Men hon är helt onaturlig och konstig. Kanske beror på språket men tror de är lika illa på engelska.


Men jag gjorde iallafall en chokladkaka med valnötter och mörkchoklad. Den blev riktigt god. Allt för länge sen jag gjorde en sån nu.

  


Mina syskon samt några pojkvänner hade medans jag grejade med annat dragit ihop till en spelkväll. Vi brukar alltid ha såna kring jul. De hör som till. Men vi spelade iallafall Alias och de är nog faktiskt mitt favorit spel.


  


Jag konstaterade iallafall ännu en gång att jag är väldigt pryd. Skulle behöva lite botemedel för de där. Känns som att de bara blir värre och värre dessutom. Men jag tycker väl egentligen inte att de är ett så jätte stort problem. Alias går iallafall ut på att man ska förklara ett ord för sina lagkamrater utan att säga ordet.


Men jag hade iallafall Fredrik i mitt lag och skulle förklara ordet trång. Jag kanske hade lite konstiga tankar men hur förklarar man de lättast för en kille? jag blev iallafall tyst...

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards