Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Baka baka bullar...

Av Matilda - 29 januari 2010 10:56

God morgon.


Idag är de svin kallt. Jätte bra.. eller? Blir nästan tokig på de här man planerar en sak men allt går åt skogen bara för vädret är skit. De är nästan de värsta med vintern. Saker och ting blir ju som inte lika roligt om de är -30 eller snöstorm.


Så imorse for jag bara upp och gav hästarna hö inne. Kändes så himla kallt sen for jag på affären och införskaffade lite ingredienser till storbaket. Känns som att de va länge sen jag bakade nu. Men de är helt klart dax att fylla på frysen som jag för övrigt avfrostar nu. Enda fördelen med -30.


Så nu bakar jag bullar i stora lass. Tycker egentligen de är ganska kul att baka sånt. Mest drygt med all jästid. Tar så himla tid allting då. Men blir iallafall typ 70 kanelbullar. Jag vet iallafall en i de här huset som kommer bli väldigt glad. Min stora last är egentligen bulldeg.. ganska sjukt med ogräddade bullar är så otroligt gott. När man va liten så sa alltid mamma att man inte skulle ta så många för man skulle få ont i magen. Men i mitt vuxna liv är de ingen som säger så och jag har faktiskt aldrig fått ont i magen av de iallafall...


     

Ska bara slänga in dem i ugnen nu.. nån som är sugen?

 
 
Ingen bild

Pernilla

29 januari 2010 11:19

Å herregud vad det är gott med ogräddad bulldeg!! Oj oj oj, samma sak med alla baksmet- nu när man är stor nog att bestämma själv så är det som bäst!

 
Ingen bild

Karin

29 januari 2010 11:21

Mums det ser gott ut...vad snyggt kakel, vi har samma !, Ha det skönt i kylan och ät en bulle för mig också.

 
Ingen bild

Sofia W

29 januari 2010 11:47

Men guuud så gott det ser ut! Och jag håller med, bulldeg är supergott, särskilt de där stumparna efter man satt i fyllningen... Yum! =D

 
Emma

Emma

29 januari 2010 14:14

Ser förhimalgott ut... Om jag hade vart piggare och ätit mjöl hade jag kommit på två röda;)






























































































http://Stallmalmby

 
Jenny

Jenny

31 januari 2010 19:05

Jag vill oxå ha bullar!!!

http://jennynystrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 8 juli 2010 20:59

Jag var tvungen ta några bilder på våran uteplats på framsidan som vi gjorde helt själva förra sommaren. Blir så glad varje gång jag går förbi den. Tycker den blev kanon fin.           Lite bilder i kvälls solen, äntligen känns de som som...

Av Matilda - 4 juli 2010 13:57

Efter som jag uppbarligen inte är så sugen på de här längre så tänkte jag lägga upp lite bilder eftersom iställe så får ni fråga om de är något.. kanske blir en bilderblogg iställe. Vi får se.   Här kommer iallafall en del bilder från mitt liv.. ...

Av Matilda - 2 juli 2010 17:19

      

Av Matilda - 23 juni 2010 19:54

Ja de är va vita prinsen och vargen är just nu..   Dessa djur de gör en galen. De kanske ha gått över på Henkes lag och helt enkelt inte gillar oss. Men de är inge kul iallafall.   Annars har jag varit ute på tur idag igen. Känns som att jag ...

Av Matilda - 20 juni 2010 01:26

Jag är helt tagen.     De här är som hämtat ur en saga.. Prinsessan fick sin prins.. ...

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards