Alla inlägg under februari 2010

Av Matilda - 3 februari 2010 19:58

Hmm vad har vi gjort för kul idag.


Inte mycke alls faktiskt. Däremot så har jag konstaterat att våran ena tacka (får) fått mjölk i juvret så nu blir de snart lamm på lillfarmen. Blir spännande. Däremot måste vi "göra oss av med" vårat lilla problem som vi nu mera kallar honom. Kanske vet vem jag menar? Ja just de baggen. Nej jag tror han ska få flytta nu faktiskt så han inte är dum med de små när de kommer.


Idag passade jag på att kolla in hos mammas lamm bara för att se hur många de va och man kan väl säga som så de va precis överallt. Lite svåra att stänga in då de är så mycke mindre än ett stort får. Så de ryms överallt. Men titta vilken liten fin som ville posa lite för mig. De andra hade jag inte en chans att hänga med.

  


Ganska fin va? Mamma tycker han ser lite skum ut med sina prickar men vad tusan de ger ju personlighet eller vad säger ni?


Annars har jag varit på Tonis hoppträning idag. Gick jätte bra. Den hästen har verkligen förändrats sedan första gångerna hon red. Som en helt annan häst. Så roligt för Toni också att de känns som att de gör skillnad. Men jag kan ju inte sticka under stolen med att man blir ganska sugen att va med själv. Jag säger bara tänk om... Prinsen aldrig blivit halt.. Saknar min prins. Han har som aldrig varit borta från oss mer än ett par dagar å då är de ju på tävling och då är man ju i regel alltid med så. Men de verkar iallafall som att de går bra på han semesterort och han har inte gjort något dumt iallafall och de är ju bra. Får ju skämmas annars. Men tror jag måste åka och hälsa på snart. Han kanske har fått mer päls nu när han nästan är i lappland. Fast å andra sidan vet jag inte om de går..

Av Matilda - 3 februari 2010 11:49

Idag har jag stekt pannkakor för glatta livet. Fick nämligen ett telefonsamtal och innan de var klart så skulle jag göra lunch. Hade inte så mycke i kylen men ägg, mjölk och mjöl finns de alltid. Så de fick helt enkelt blir lite pannkakor. De är faktiskt något av de godaste jag vet. Till lunch iallafall. Jag brukar äta pannkakor med färska hallon och lite florsocker. Jätte gott men kanske inte så jätte nyttigt men vad tusan.


Annars har jag inte hunnit göra så mycke idag. Släppte ut hästarna i många minus grader. Passade även på att montera en termometer som jag fyndade igår. Då är de lättare att se hur kallt de är även i stallet. Fyndade också lite tyg igår så nu ska jag försöka klä om mina köksstolar hade jag tänkt. Om jag hittar häftapparaten vill säga. KOmmer bli super.


Jag har även funderat på om jag ska dra igång nästa projekt här hemma. Dvs. tvättstugan. Ska försöka måla den och få en lite nyare känsla hade jag tänkt. Men de är ju nån slags vinyltapet där och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera den. Går inte slita bort den för de är så nån panel under. Låter jätte skumt jag vet men de kommer säkert bli bra när jag är klar.. Funderar på grått eller ljusblått/lila. Grått är ju som egentligen inget för mig.


Nej men vi hörs sen!

Av Matilda - 2 februari 2010 21:31

Efter morgonens lilla incident så åkte jag som planerat till stan på lite shopping. Hade en del saker som jag skulle fixa sen va de lite fri shopping. Var hundra år sedan så jag va taggad. Synd bara att de va skit väder fast å andra sidan tar de inte så lång tid att gå mellan affärerna så.


Men jag hittade en del fina saker iallafall och några riktiga fynd.

4 tröjor

1 svart knyt skärp (vet inte hur de ska knytas än dock)

sen lite små saker.. Känner mig riktigt nöjd iallafall och här kommer lite skumma bilder. Men de bjuder jag på.


        

Av Matilda - 2 februari 2010 10:30

Jag blir galen på den där sa-ans j-vla  ="?(I=)"?/ ()!&!)/(½#&!? /"&?! BAGGJ_VELN!!


Gick ut i lagårn i morse som jag alltid gör och skulle ge våra små djur lite mat. Detta brukar normalt sett vara en ganska mysig upplevelse men inte denna morgon. Någon hade roat sig med att typ stinga sönder hela inredningen. Han hade väl antagligen kommit på ett en av stolparna faktiskt rörde lite på sig om man va ihärdig så allt som vi byggde i sommras som blev så himla fint är nu helt trasigt och de va hönor överallt och ja.. kaos helt enkelt.


Jag fattar inte änns varför vi har de där djuret. Hade god lust att sticka högaffeln i honom. Insåg när  jag stod där varför djävulen oftast avbildas som en bock. De är helt dumma i huvudet!  Jag blir galen.. massa jobb och till vilken nytta. Hoppas verkligen att Nicke har en bra anledning till varför han ska få stanna. För i don´t like him! Å han har dessutom inte änns en vettig uppgift.


Av Matilda - 2 februari 2010 09:38

Idag kändes de ännu roligare att gå ut än igår.. snöar och blåser och är allmänt skit väder faktiskt. Men jag ska faktiskt skita i de idag och dra till stan. Känns som att de va jätte länge sen och att de är dax för lite shopping och en del ärenden jag måste göra. Är ändå inge roligt att rida i de här vädret.


Så vi får se vad de blir för shopping. Ni kanske får se sen om ni har tur. Men nu måste jag ut i blåsten och ta han om våra djur.

Av Matilda - 1 februari 2010 22:19

Hej.


Idag har jag i princip gjort klart vårat lilla projekt. Lovar de kommer blider snart när de är helt klart. Mycke roligare då. Lovar de blir riktigt bra dessutom.


Sen har jag inte gjort så mycke idag. Tog ut en heltaggad och halvt galen häst på en ridtur i mörkret. Riktigt mysigt speciellt nu när jag har börjat med skoteroverall. Frös inte alls.


Sen fick vi en sen inbjudan på kvällsfika hos världens bästa svärföräldrar och gissa vad hon bjöd på... ja men just de hembakade semlor. Är inget stort fan av semlor men jag fick en specialare med vaniljgrädde. Otroligt gott och inte alls för mycke som de är annars. Tack svärmor för årets första semla!


  

Av Matilda - 1 februari 2010 10:01

Här kommer ett super bra tips. Här om vecka när jag satt och hade tråkigt framför datorn och letade "nya" sidor så hittade jag denna.


http://tv.blinkx.com/


Här finns massor av serier och andra tv- program i flera säsonger. I lite blandad kvalite men helt klart värt att kolla in och en bra gratis tjänst!

Av Matilda - 1 februari 2010 08:14

De va vad jag fick vakna till. Man känner verkligen då hur man vill kasta sig ur sängen och ta tag i dagen. Nu är de bara att konstatera att årets andra svinkalla månad precis börjat och de med besked. Gissar att de här är ribban inför kommande månad. Blir bara less. Undrar vad vi ska hitta på för innomhus aktivitet idag. De värsta med att de är så kallt är att jag blir i princip aldrig varm. Jag fryser konstant och kan aldrig slappna av.



Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards