Alla inlägg under februari 2010

Av Matilda - 16 februari 2010 20:34

Award..

  

Dena award fick jag av http://primadonnna.blogg.se/.. En rolig och spännande uppgift! Haka på ni också..
Såhär går det till:

  • Kopiera awarden till bloggen.

  • Länka till personen du fått awarden av.

  • Berätta 7 intressanta fakta om dig.

  • Välj 7 andra bloggar att ge awarden till.

  • Länka till deras bloggar.

  • Lämna en kommentar på deras bloggar att dom fått en award av dig.


  • Jaha.. here we go..

    1. Jag har MC kort. Tog de för några år sedan och ska jag va helt ärlig så vet jag knappt hur de gick till. Har dock inte änns kört 10 ggr sedan jag fick de. Men en hel del innan..


    2. När jag va liten så sög jag på två fingrar och pillade i naveln med den andra handen iställe för tutte. Hade till och med en del tröjor med hål mitt på magen för detta endamål. Men de resulterade också i att min navel i dag sen fördj-vlig ut och numare göms av ett smycke.


    3. Jag är livrädd för fötter! Speciellt herrars. Lite skumt kanske men jag tror de grundades i min lillebrors fötter i tonåren och när de för ett tag sedan kom en reklamfilm med sjungade tår så fick jag kväljningar och va tvungen byta kanal.


    4. Jag är för pryd för mig eget bästa ibland och kan verkligen inte ta vissa ord i min mun.


    5. Jag gillar höns. Sjukt? jag vet men de är något jag kommit att gilla på äldre dagar. Var faktiskt livrädd när jag var liten. Men nu tycker jag de är trevliga och lättsamma djur som inte kostar speciellt mycke att ha eller sköta och faktiskt producerar något som går att använda.

    6. Jag äter inte kött av den enkla anledningen att jag inte tycker om de. Tycker verkligen inte synd om djuren eller liknande.

    7. Jag faccineras av kirurgi, sår, blod, bölder, missbildningar och andra liknande saker. Jag är inget psykfall men är intresserad och tror att man kan lära sig mycke genom att se, ta och uppleva.


    Ja de va allt för mig. Kanske inget som ni inte redan visste... eller?


    Däremot så skippar jag delen där man länkar.. ids inte nu.

    Av Matilda - 16 februari 2010 10:19

    Hej och god dag!


    Svinkallt även denna morgon för er som inte redan visste de men som tur är så är vi ju inne i ett väderstimm med -25 på morgonen -5 och strålande sol på dagen och -25 på kvällen. Då passar de ju faktiskt ganska bra att man är ledig på dagen. Så de blir nog att försöka rasta den vilda idag också.


    Annars så är de väldigt mycke som far runt runt i skallen. Både bra och dåligt har bestämt mig för att köra på nu och inte fundera så mycke. Som de är nu känns de inte som att jag har så mycke val. Jag kan ju tyvärr inte styra allt som händer runt om kring i världen och ibland är konsekvenserna inte riktigt vad man hade tänkt. Så nu får vi bara hålla tummarna så får vi se hur de går och hoppas att ingen blir arg.


    Annars så är de ju fettisdag idag. Egentligen inget som vi brukar fira. Tror knappt jag ätit en semla på rätt dag på flera år. Men jag är å andra sidan inget stora fan av vanlig semlor. Däremot har vi i Lundbergsklanen gjort en liten egen twist på de. För de är faktiskt nästan ingen av oss som gillar dem i orginal så vi gör chokladsemlor!! Låter inte helt fel va...  Om de är något man inte riktigt gillar så löser vi de oftast med choklad. Då kan de ju nästan inte bli fel. De bästa av allt: VI är bjudna till mamma på middag och semlor ikväll! Och hör och häpna detta infaller på den riktigt fettisdagen.




    Av Matilda - 15 februari 2010 22:28

    Kommer ni ihåg de här?


    Har alltid gillat de här dockorna och alltid facinerats av dem på något sätt. Så de här skulle passa mig perfekt och inbrina många minnen.

      

    525kr på www.inreda.com


    Av Matilda - 15 februari 2010 20:24

    HEj!


    Idag är en bättre dag, helt klart. Dock har jag blivit förkyld och har väldigt ont i halsen. Men de går väl över snart får vi hoppas. Annars idag har jag mest städat, dammsugit och man va lite knäpp ibland och jag är inte långsint. De går säkert b tvättat. Har även varit ute och ridit en spritt språngande galen häst. Att jag inte ramlade av i en snödriva idag är nog faktiskt ett under. Galen va nästan en underdrift. Han va så taggad att han nästan inte visste var han skulle ta vägen. Men självklart får man vara de ibland och jag är inte långsint de går säkert bättre imorn. Tur jag hade min kära lillasyster med mig som support annars hade de nog varit snödrivan för min del.



    Nej nu hoppas jag att älskling kommer hem snart. Har saknat honom idag. Skulle bara vilja ha en lugn kväll i soffan. Men de verkar inte bli ikväll heller.

    Av Matilda - 15 februari 2010 11:26

    Har en ny hemsida ni som gillar tv-serier mm. borde kolla in.


    http://www.ch131.com/


    Min nya favorit tror jag bestämmt. Praktiskt också att inte behöva bryta några lagar.

    Av Matilda - 15 februari 2010 08:50

    God morgon!


    Idag är en ny dag och de känns som att de kommer bli en bra dag. -21 ute men de blir säkert bättre under dagen så jag kan ta en liten ridtur.


    Men igår kom vi iallafall hem från en mycket trevlig och lyckad helg i fjällen. Eller lyckat var väl allt utom själva åkningen för mig men de finns ju annat mys man kan göra där. Väldigt lugnt och skönt där uppe iallafall.


    Vi var ett helt gäng som hade hyrt en jätte fin stuga precis bredvid hotellet så man kunde åka skidor till backen och 5 min promenad till after-ski. Den är dessutom till salu om nån är sugen.


    Entré

    Kök

    Matplatsen7m i tak/allrummet

    Sovrum våning 2

    Relax

    Wc/Dusch vänster i relaxen

    Bastu med stjärnhimmel


    http://www.maklarringen.se/Templates/Public/Pages/ObjectImages.aspx?objectid=OBJ31963_901673840


    Tror priser ligger på 3 495 000kr just nu så de är bara att köpa.


    Själv tycker jag kanske inte riktigt de är värt de men men..


    Vi hade de iallafall jätte bra. Ganska lagom kan jag tycka att åka upp över helgen så där. Jag blir fort less annars men de va faktiskt helt perfekt.

    Av Matilda - 14 februari 2010 18:21

    Då var vi hemma och verkligheten kom som en smäll i ansiktet..


    Jag säger bara :


    FCUK IT!


    Jag får väl helt enkelt köra mitt eget race!

    Av Matilda - 13 februari 2010 21:49

    Jaha då va nästa delfinal klar. De var verkligen ingen upplevelse som kunde liknas med förra helgen. Va ju knappt några bra bidrag...? Men å andra sidan kommer jag säkert alltid tycka att bidragen från ö-vik är de bästa. Men jag är tots allt nöjd med de som gick vidare och de fanns ju som inga bättre så vad tusan.



    Min favorit va nog trots allt den lilla killen som va först. Eric hette han väl. Söt kille men lite väl okänd kanske men vi får väl se. Men de där som han gjorde i slutet. En dusch? Den nya Carola fläkten eller vad tror vi? Knappast.. verkar dessutom inte speciellt praktiskt med tanke på att han va tvungen att ha handduk och nyakläder direkt.


    Men vad säger ni om sista bidraget då? Melodi nr 8. Porr Hanna.

    Haha ja jag vet inte om jag har några kommenarer men om man tittar på vilka som gått vidare (4st killar) . Vilka tror ni de är som röstar? Bara en liten tanke..


    Presentation


    Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26
    27
    28
    <<< Februari 2010 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards