Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Matilda - 17 februari 2010 20:57

Har alltid velat ha en skimmel av den enkla anledningen att jag tycker de är så otroligt snygga att matcha ljusrosa och grått. Försöker sakta med säkert få lillasyster på min sida eftersom hon faktiskt har en skimmel. Nu rider jag ju en  och överväger faktiskt att inhandla bara för att jag ska få uppleva känslan. Så himla snyggt men grått och rosa till en vit/grå häst.


Fast snart skiter jag i de och tar på lillPrinsen de också. Kan ju låtsas.

Av Matilda - 17 februari 2010 20:43

Idag har faktiskt varit en riktigt bra dag. Klev upp imorse och släppte ut hästarna sen han och ta hand om djuren hemma. Sen va de dax för dagen event som också gick enligt förväntan och man ska aldrig sluta förvånas av dagens ungdom. Men nu är de bara att vänta och se och hoppas på de bästa.


Sen var de dax för lite hoppträning. Fick ju inte hoppa själv men titta på är ju också träning. Eller? De är iallafall inte lika kul. Men man slutar aldrig facineras av hästar och hästfolk. Man ska inte heller glömma att vissa saker inte är självklara, även om man tror de. Men gick iallafall väldigt bra för både Ella och Toni. Mycke sists arbete utan stigbyglar som är väl vad man kan kalla Ellas ess i rockärmen. Om de är nått hon kan så är de de. Roligt att se henne tillbaka i sadeln igen iallafall. De har känts lite konstigt faktiskt.


  


Toni gjorde också ett bra jobb. Hon sitter ju på en pigg och lite känslig häst så de gäller att vara försiktig. Men väldigt roligt att se hästen som alltid kröp längst in i hindret förut numera kliver av som aldrig förr.


Men hade som sagt varit roligt om jag och lillPrinsen kunde varit med. Men förhoppningsvis så är de våran tur till sommaren igen. Han ska kollas i början på mars och då ska de förhoppningsvis vara läkt.


Sen har jag kommit på en sak.. eller de va väl ingen nyhet men jag fattar inte riktigt hur de går till. Jag har blåmärken över hela kroppen i princip jämt och småsår som bara dyker upp. Förrut va de en sak för jag ramlade av Prinsen minst 1 gång i veckan och misstänkte att blåmärkena kom därifrån men nu va de länge sen jag damp i backen och kan inte komma på någon annan anledning. Är jag bara klumpig eller slåss jag i sömnen eller vad? Börjar faktiskt bli less på att folk stirrar på mina blåmärken när jag byter om bland folk. Har iallafall inte ont och Nicke eller nån annan för den delen slår mig INTE!


  


Dagens blodiga skörd!


Av Matilda - 17 februari 2010 19:33

Som ni kanske märkt har de varit dåligt med upppdatering men de har varit fullt upp i verkstan så nu måste jaga bara ta mig i kragen och uppdatera lite här.


       

Den här har jag gjort på beställning åt en liten tjej som gillar blått.


Använde mig av mulitfärgade  i kombination med blåa som också skimmrar i olika färger. Jag tycker själv att de är roligt att göra de lite mer personliga så de fick bli en liten tvist bak på hjälmen med mörkblå kristaller. Tycker de är snyggat att använda mörka på en mörk bakgrund så de inte är för uppenbart. Men den blev iallafall jätte fin och ägaren är nöjd... med hjälmen iallafall..

Av Matilda - 17 februari 2010 09:22

Idag är en bra dag.


Jag är jätte förkyld och sover dåligt med jag hoppas att de snart blir bättre. Nicke har precis samma sak.


Annars så vill ja bara ge Mr Ferrytale ett stort grattis. Tycker han är lite dryg men igår så satte han dem verkligen på plats. Så stort grattis till han. Jag trodde nästan att vi fått vårat enda OS-guld för denna gång men de är ju bra att man kan ha fel ibland.



Är ingen OS fanatiker men tycker de är lite roligt att se på ibland och de finns mycke konstiga sporter. Härom kvällen såg jag t.ex Boardercross och de va då verkligen en skum grej. Folk flög ur och in i varandra och de såg verkligen inte ut som en seriös sport. Men syrrans kille sa att de är för att de är så svårt. Men de såg mer ut som att de i princip aldrig stått på brädan förut men visst. Sjuk sport iallafall.



Nej, nu ska jag till stallet och till ridhuset och rida en stund sen kanske jag ska titta på lite hoppträning. Men man blir så himla sugen så vi får se. Men igår och i måndags så mådde jag väldigt illa och blev trött och hängig på kvällen/em så vi får se hur de går idag.



Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards