Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Dagen...

Av Matilda - 18 april 2010 21:51

Idag har varit en ganska lugn och slapp dag. Var och släppte ut hästarna imorse som sagt sen kröp jag faktiskt i säng en stund till bara för att jag hoppades att snön skulle vara borta om jag blundade i 30 min till men icke.


Sen vara de bara att klä på sig och ut och hjälpa sambon som tagit på sig ett "litet" projekt. Ja, de är faktiskt helt frivilligt. Han har ved så de räcker till en mindre by, och allt ska kapas och staplas. Så de var vad vi roade oss med under förmiddagen. De va faktiskt inte så jätte kul och nyhuggen ved är ju jätte tung dessutom. Så de gjorde ju inte saken lättare.


Men sen kom jag på den geniala idén. ALLA pengar från de här ska gå till vårat nya kök... visst älskling? Han sa ja men visst och log lite. Sen va de som att allt gick mycke lättare för mig. Men efter 60 min så stannade Nicke upp och sa nej de här funkar inte. Jag fick ont i hela kroppen när jag ska kapa till köket. Men lite fick vi trots allt gjort och förhoppningsvis så blir de nog ett nytt kök också.


      


Sen så bjöd eftermiddagen på lite kalas hos lillasyster med sambo. De va sambon som fyllde år och de bjöds på jätte god mat och tårta naturligvis. Känns som att man inte kommer behöva äta på flera dagar men jag fick iallafall dessutom med mig mat hem så jag kommer inte svälta.


Nej nu ska jag gå i säng. God Natt

 
 
Ingen bild

Lisa H

20 april 2010 21:31

Hmmm.... om Nicke hämtar våra hemska pilträd... och kapar dom och klyver dom... och så köper jag tillbaka dem dyrt i förädlad form när vi satt in braskaminen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 8 juli 2010 20:59

Jag var tvungen ta några bilder på våran uteplats på framsidan som vi gjorde helt själva förra sommaren. Blir så glad varje gång jag går förbi den. Tycker den blev kanon fin.           Lite bilder i kvälls solen, äntligen känns de som som...

Av Matilda - 4 juli 2010 13:57

Efter som jag uppbarligen inte är så sugen på de här längre så tänkte jag lägga upp lite bilder eftersom iställe så får ni fråga om de är något.. kanske blir en bilderblogg iställe. Vi får se.   Här kommer iallafall en del bilder från mitt liv.. ...

Av Matilda - 2 juli 2010 17:19

      

Av Matilda - 23 juni 2010 19:54

Ja de är va vita prinsen och vargen är just nu..   Dessa djur de gör en galen. De kanske ha gått över på Henkes lag och helt enkelt inte gillar oss. Men de är inge kul iallafall.   Annars har jag varit ute på tur idag igen. Känns som att jag ...

Av Matilda - 20 juni 2010 01:26

Jag är helt tagen.     De här är som hämtat ur en saga.. Prinsessan fick sin prins.. ...

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards