Alla inlägg den 1 april 2010

Av Matilda - 1 april 2010 22:52

Jag har aldrig hajjat de här med påsk och i våran familj har vi väl som aldrig firat de. Förutom lite påskris och lite godis möjligen. Eller jo förresten så hade vi någon slags tradition när vi åt frukost alla på morgonen och pickade ägg med varandra.. Låter kanske lite konstigt också men först målade vi varsitt ägg och sen va de turnering. man mot man. ägg mot ägg. Man skulle alltså knäcka den andras ägg utan att knäcka sitt eget sen fick man göra lite som man ville. Använda vilken sida man ville och helt enkelt bara försöka få sönder den andras. Och den som hade helt ägg i slutet vann och de va faktiskt ALLTID pappa. Ingen annan fick nånsin in tekniken och pappa förblev obesegrad. Men varje år så försökte vi med alla medel. Höll också på ett tag med att knäcka äggen i pannan. Haha de låter ännu konstigare men va som en sport för de är inte så lätt som man tror. Prova!


GLAD PÅSK ALLIHOPA!


Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards