Alla inlägg den 6 april 2010

Av Matilda - 6 april 2010 20:30

På flygplatsen i umeå så måste jag alltid köpa nått snacks till flygturen. Mest som nödproviant. Se denna gång blev de något jag aldrig brukar köpa.


Rosa rattar!!! Väldigt goda och stödjer dessutom bröstcancerfonden.  

Av Matilda - 6 april 2010 20:10

Kändes ett tag som att jag aldrig skulle komma fram. När jag väl satt på flyget till arlanda och tittade igenom mina bokningar så inser jag efter många om och men att jag ska byta flyg på arlanda på 25 min. Detta alltså om flyget är i tid. Naturligtvis så var vi inte de utan vi var 15 min sena till arlanda så det innebar att jag skulle byta flyg på 10 min. När vi senare börjar närma oss arlanda så kommer en flygvärdinna och säger:

-Du vet väl att du ska till en annan terminal också?

Ehh nej verkligen inte. Blev ganska less och lättretad på alla i flyget. Ni vet de där med sitt ner osv. tills vi släcker lampan gäller tydligen i 50% av alla på de flyget så det gick i princip inte ta sig av flyget. Väl inne på arlanda så skyndar jag mig till nästa terminal. Där möts jag av en röst i högtalaren som säger.

-Matilda går till gaten, Matilda gå till gaten.

Vad tror ni jag försöker?? Men när man byter terminal så måste man också genom en ny säkerthetskontroll och naturligtvis så hittade de något  väskan som de ville titta på... laddaren till datorn såg tydligen ruggit misstänkt ut. Väl framme vid gaten gapar nån tant som vinkat av någon på "mitt" flyg på mig helt hysteriskt. att jag inte kan passa tider, respektera andra osv. allt detta medans jag gräver i handväskan efter mitt boardingpass som kom bort i säkerhetskontrollen i all hets. Trots detta skulle jag iallafall få åka med och de skickar ut mig typ på landningsbanan då de tydligen hunnit åka en bit utan mig?!? Men nu är jag framme iallafall. Tack och lov, men roligt var de INTE!!!


När man själv jobbat i resebranschen så höll jag mig ändå väldigt lugn i allt de här, personalen verkade 100ggr mer stressade över detta än jag. Och de förstår jag då inte alls. Man vet ju ändå typ hur de funkar. De vet ju hur många som ska med och vilka som inte kommit och vilka flyg som är sena.  Men de kanske jobbar dagarna i enda med kniven mot strupen. De var iallafall en mardröm.


Nu är jag på hotellet och de är verkligen ett jätte mysigt hotell. I restaurangen så serverades de kvällsbuffe med allt från bacon till chokladpudding. Så de kändes lite mysigt att sitta där och läsa en tidning och äta ost och kex efter en hemsk eftermiddag. Desstom hade jag ju inte ätit någon middag. Men nu kan de bara bli bättre.


      

Av Matilda - 6 april 2010 13:33

Jaha då kommer taxin snart och ska köra mig till flyget. Egentligen är de väl bara att hänga på men jag var bara inte så taggad helt enkelt. Känns som att jag helst bara vill va hemma och mysa.


Nej nu måste jag byta kläder och göra mig start klar. Har fått lite konstigt biljetter tack vare den lite hastigt påkomna resan så de blir nog en lite dryg dag om jag inte har helt fel. Väntan och ännu mer väntan.. och förhoppingsvis är jag på hotellet ikväll nån gång. Tror jag måste ta med mig datorn också så jag har något att göra på kvällen..

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards