Alla inlägg under mars 2010

Av Matilda - 7 mars 2010 12:51

Mycke jobb nu.


       


Här har vi nya versionen lami-cell hjälm som skulle få sig en pimping. Jag tyckte hjälmen hade ganska mycke detaljer innan och ville att de skulle vara lagom. Så här har jag bara använt klara kristaller och resultatet blev riktigt stilrent och snyggt. Lite GPA inspirerat men snyggare och glittrigare.

Av Matilda - 7 mars 2010 12:27

Eller inte! Jag är hur pigg som helst! Jag har slutat vara bakis helt enkelt. Himla bra när man bara kan bestämma de och de håller...


Igår va en riktigt trevlig dag, hela dagen var faktiskt på topp. Vi packade oss upp på skotrarna vid halv 11 för att ta en tur innan de var dax för dagens event. Vännäs stor hopp! Vi bor ju faktiskt i sverige. Men jag har nästan glömt hur kul de är att köra skoter och vilket före de va dessutom. Helst fantastiskt och helt plötsligt har man glömt alla dagar med -30 och snöstorm. Igår var de som när den norrländska vintern är som bäst och vi älskar att bo här.


Väl framme så var de bra drag och tokmycke folk. De är så kul när vännäs kan leva upp lite nån gång per år. Tyvärr så tycker jag att såna här grejer ibland kan va lite dryga eftersom de oftast är sån väntan hela tiden. De va sagt att de skulle börja 12 som jag förstått de och 12.45 så körde första åkaren. Men oj vad de körde. Helt sjukt egentligen vad man kan göra med lite fart och ett hopp. Otroligt duktiga åkare iallafall. Eller ja vi skulle ju få se ett världesrekord också men de blev ett riktigt fiasko. Han hoppade 75 m och rekordet är på 94,6m typ.. Sen sa de något flummig om att han inte tänkte hoppa mer. Känns som att de va aldrig tänkt att han skulle ta nått världsrekord utan de bara drog ut på tiden för att folk skulle köpa mer korv. Men jag bryr mig faktiskt inte de va roligare att se dem som trixade..


          

Eftersom min kamera inte ville va med igår så har jag här stulit lite fina bilder från min kära granne Fredrik.  http://blogg.vk.se/Wirenblad


Sen körde vi hem och väl hemma var kl 5 och då var de bara att hoppa in i duschen och försöka snygga till sig innan de va dax för lite förfest. Sen drog vi vidare på efterfesten på hotellet och där serverades en jätte god buffe och trevlig sällskap.


Men sen vid 21.30 så öppnades dörrarna och de gick i princip inte röra sig där inne vilket inte alltid är så kul. Sen är de alltid så när de är fest i vännäs folk ska slåss och djävlas med allt och alla. Tror de va lika mycke vakter å poliser som gäster. Nästan iallafall. Fast de är bra att de iallafall försöker hålla orning. Men de är inte alltid så lätt. Men kul att träffa lite folk och dansa lite. Men de är med blandade känslor helt klart och de är nog bra att de inte är varje helg. Men tack alla för en supertrevlig kväll!

Av Matilda - 6 mars 2010 10:28

Känns nästan så iallafall helt plötsligt så lever hela vännäs upp och ska ut i solen. Kan ju faktiskt va för att de faktiskt är sol och superfint väder också men iallafall kul att de händer något när man börjar bli sådär lagom vinter deppig.


Så nu ksa jag hoppa i skoterkläderna och starta skönheten!


Vi ses!

Av Matilda - 5 mars 2010 20:24

Blommor har jag funderat på en hel del under dagen. Färgen är självklar men har lite svårt att hitta rätt nyans men jag vill ha en bukett med lite grönt, vitt och naturligtvis rosa.


t.ex





Är faktiskt inte så stort fan av rosor.. Skulle va kul att ha en med lite annorlunda blommor.


Av Matilda - 5 mars 2010 10:20

Idag är de fredag igen och solen skiner som bara den och man kan ju undra varför de inte alltid är sånt här väder. Men vi får hoppas att de håller i sig till imorn iallafall.


Imorse väckte Nicke mig ännu en gång.

-De är för trångt i kläckaren.. de kommer ha ihjäl varandra!!!
Klev efter en stund upp och kollade läget och de va inte mindre än 11 st där inne så de var faktiskt ganska trångt. Dessutom va de en liten liten vaktel kvar där inne som mest hamnade under alla andra.

Så nu har de flyttat till sin garagebostad istället där finns de massor av plats..


Annars så hade jag tänkt mig ut på en promenad med hästen i solen. Kanske mitt systerbarn och hennes häst vill följa.. Igår va Prinsen lite väl taggad med sen slappnade han av och njöt av vädret iställe. Så himla härligt att han är hemma. Har verkligen saknat honom. Stod och borstade i ca 1 h igår och de ha og inte hänt sedan man var liten..


Just de ikväll har jag lånat in äkta fredagsmys i form av mina små syskonbarn. Kommer bli mysigt.

Av Matilda - 5 mars 2010 10:16

Nya projekt som sagt.


Denna gång till en liten tjej som älskar rosa och glitter i massor så då kan de ju nästan inte bli bättre.

      

 Här har jag användt endast rosa swarovski så de glittrar som bara den vill jag lova. Hoppas ägaren blir nöjd!

Av Matilda - 4 mars 2010 22:04

Har spenderat hela kvällen med kristaller och hjälmar. Börjar bli några på hög så bäst att ta tag i de. Ska uppdatera med bilder snart. Riktigt roligt faktiskt speciellt när man nästan får fria händer och hjälmarna faktiskt inte ser exakt likadana ut. Så nu hoppas vi bara att ägarna blir nöjda också. Kommer bilder så småningom. Men roligt nu när tävlingssäsongen drar igång igen och solen börjar synas till. Då är kristallerna som snyggast. Har faktiskt en del andra pimping ideér på gång också för oss hästmänniskor. Men lagom är bäst... eller?


Själv tycker jag nog att de nästan inte kan bli för mycke..


Av Matilda - 4 mars 2010 10:36

Vi behöver naturligtvis också en tårta till tillställningen och jag vill ha en riktig bröllopstårta enligt konstens alla regler och i ska de va choklad i mängder. Så de blir något i stil med dessa.






Finns ju en del praktiska aspekter i detta också.. Hur skär man egentligen i en sån här tårta? När hälften av gästerna tagit lät de ju bara va en hög av allt..?


Men de skiter jag faktiskt i!

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards