Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Bonde söker...

Av Matilda - 3 maj 2010 20:19

Ja då var de dax igen för BSF som Nicke kallar de. Jag både älskar och h-t-r de.


Jag är född och uppvuxen på en bondgård och har väl upplevt de mesta i bondelivet. Men jag tycker väl inte riktigt att de kommer fram på rätt sätt i tv alla gånger. Alla fördomar som folk någonsin haft om bönder är väl i princip de som de vill visa. Alla bönder är inte ensamma, konstiga, fåordiga och bor i ett hus som inte är rört sen 1972. Sen de här med spannmålsbönder och hästbonde?!? Då är man inte bonde på riktigt! Sen så är de faktiskt i princip INGEN (som varit med iallafall) som är bonde med egen gård när man är 24! Hade jag varit singel hade jag lätt anmält mig som bonde till programmet. Jag menar jag har ju egen gård.. typ?! Snacka om falsk marknadsföring. De finns i princip alltid en pappa eller familj i bakgrunden i de fallen.


Men samtidigt så älskar jag de dårarna som är med. Alltså de riktiga urbönderna. Även om de inte varit så många i de här programmen så tycker jag verkligen att de är de som programmet verkligen borde handla om. Kan räkna upp några i trakten som också skulle behöva lite hjälp. Tror de skulle framkalla en hel del skratt hos oss som tittar.


Men samtidigt så skrattar man ju åt att de är helt socialt inkompetenta. För en tjej som Tilde skulle utan tveckan träffat en kille tids nog och är man 25 så är de långt i från försent. De behöver inte hjälp. Hjälp de som verkligen behöver de! FInns många bönder i 50 års åldern som aldrig pratat med en kvinna och fortfarande bor hos sina föräldrar. De är desperata och behöver dejting tv.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 8 juli 2010 20:59

Jag var tvungen ta några bilder på våran uteplats på framsidan som vi gjorde helt själva förra sommaren. Blir så glad varje gång jag går förbi den. Tycker den blev kanon fin.           Lite bilder i kvälls solen, äntligen känns de som som...

Av Matilda - 4 juli 2010 13:57

Efter som jag uppbarligen inte är så sugen på de här längre så tänkte jag lägga upp lite bilder eftersom iställe så får ni fråga om de är något.. kanske blir en bilderblogg iställe. Vi får se.   Här kommer iallafall en del bilder från mitt liv.. ...

Av Matilda - 2 juli 2010 17:19

      

Av Matilda - 23 juni 2010 19:54

Ja de är va vita prinsen och vargen är just nu..   Dessa djur de gör en galen. De kanske ha gått över på Henkes lag och helt enkelt inte gillar oss. Men de är inge kul iallafall.   Annars har jag varit ute på tur idag igen. Känns som att jag ...

Av Matilda - 20 juni 2010 01:26

Jag är helt tagen.     De här är som hämtat ur en saga.. Prinsessan fick sin prins.. ...

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards