Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Matilda - 10 maj 2010 21:41

Måste bara berätta om helgen lilla upptåg med grabbarna grus. Killarna var på hästtävling hela helgen och skötte sig fin fint. Så på söndag så lovade jag dem en tur på motorpeden(eu-moppe)... Killarna var glada i hågen, en fram och en bak i full fart (läs 5km/h)  på långtur till mormor och tillbaka till ridskolan. Men bränslemätaren funkar inte och vi fick soppatorsk.


 Grabbarna blev lite lätt panikslagna men kom sedan fram till att de skulle ringa en vän. Jag gav Lucas telefonen som ringde till hans far och sa: Säg till pappa att vi har fått soppatorsk och behöver lite hjälp. Okej sa han och koncentrerade sig på signalen i telefonen.


När pappan svara så ropar Lucas ut

- Vi har slut på TORSK! Vi har slut på TORSK!


Jag skrattade hysteriskt och kunde inte hjälpa alls. Då ropa Elias:

-Nej SOPPA! SOPPA Lucas.


Lucas.

-Vi har slut på TORSKsoppa?!?


Samtalet höll på ett tag och jag kunde inte stå rakt och pojkarna blev lite förvirrade men tillslut la de på och Nicke kom så småningom med lite soppa och när han häller i tanken så säger Lucas.

- Är de här Torsk?


Elias

Nej de är soppa! Fast jag brukar äta soppa..!?! 


Förvirringen var total och diskussionen höll på ett bra tag och tillslut så gav de upp.


Fick mig iallafall ett gott skratt och konstaterade ännu en gång att barn är underbara. Tänk vad underbart med två 4-åringar som diskuterar torsksoppa !


Underbara ungar!

  

Av Matilda - 10 maj 2010 21:22

Här kommer en liten uppdatering  på våra små djur i familjen. De är inte så små längre kan vi väl säga.


                

Av Matilda - 10 maj 2010 21:16

Jag är arg och irriterad mest hela tiden, på allt och alla hela tiden. Är nog därför jag har ont i huvudet nästan hela tiden nu. Vet inte varför de är så här men känns som att inget går speciellt bra och allt ska krångla hela tiden. Tycker iallafall att de börjar bli jobbigt. Jag är verkligen ingen arg människa egentligen och nu har jag hamnat i situationer där jag bara är arg och sur hela tiden.


Men nu är de snart sommar och de händer en del roliga saker också trots allt.  Så måste vi försöka se på dom istället.


Jag har iallafall en helt underbar sambo som jag delar mitt liv med!

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards