Alla inlägg den 27 november 2009

Av Matilda - 27 november 2009 22:38

  


Blir naturligtvis pyntdagen till ära denna fantastiska rosa julgran från rusta. Skulle aldrig kunna ha en hemma då det kanske blir lite to much men den är fantastisk och skulle va perfekt att ha i en affär eller liknande. Men ska jag va helt ärlig så är julen så långt i från rosa man kan komma. Så de kommer bli en utmaning framöver.

Av Matilda - 27 november 2009 12:17

Jag har kommit på att de här med god morgon inte är min grej.. är som lite seg på morgonen och donar som på i min egen takt då. Så de får helt enkelt bli god dag från och med nu.


Den här morgonen har jag varit i full gång.. Håller faktiskt på att julpynta för fullt. Jag vet att de är på gränsen till för tidigt men de är nästan de bästa jag  vet. Älskar verkligen julen och allt som hör de till. Tyvärr så är väl inte direkt vädert på våran sida i år. Men vi får helt enkelt låtsas som ingenting. Spela julmusik och tända ljus, dricka glögg och äta lussebullar så brukar de mesta lösa sig.



Men jag har ett litet tips till alla som håller på eller ska julpynta. Jag brukar göra så här:

Samla ihop alla husets "vanliga" pynt saker dvs. ljusstakar, blommor, prydnader, dukar, fönsterlampor mm. och ställ ihop allt på t.ex matbordet.


  


Packa sedan uppp alla julsaker på ett annat bord.


  


Ställ ut alla adventsstakar och häng upp alla julstjärnor. Sen kan man som börja om på nytt med allt pynt så har man lättare att få en översikt hur de kommer bli också. Jag lovar de är iallafall uppfriskande för den som bor där. Sen kan de naturligtvis vara så att andra inte ser någon skillnad men de är ju trots allt den som bor där som ser de mest. Om man aldrig gör så här är de lätt ett en blomma står på samma ställe i flera år och de är ju dumt. När man kan flytta runt dom. Men de är iallafall ett super bra tips tycker jag! Jag gör alltid så.


Nej nu ska jag fortsatta ett tag till så får vi se om jag blir klar nån gång. Får inte glömma hästarnas lunch heller. Men är så deppigt i stalllet.


  

Så här ser du nog ut i alla hagar nu.  Vilken julstämmnig!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards