Alla inlägg den 28 november 2009

Av Matilda - 28 november 2009 16:52

Då var de lördagkväll och de är dax att börja med maten. Men vi har iallafall hunnit med en del under dagen. Vår tanke var att julpynta lite ute. Men tyvärr så funkar ju aldrig julslingorna som dom ska så här innan jul. Men en fick vi upp iallafall. Sen tog vi gårdsbilen upp på berget i jakt på julgran att ha ute. Ingen jätte rolig syssla måste jag erkänna. Men de är mest för att jag alltid har lite för höga krav på hur en julgran ska se ut och då tar det på tålamodet. Men vi hittade iallafall några hyffsade som får duga till ute granar. De behöver ju trots allt inte vara helt perfekta.



Så här kan man också köra julgrannar enligt min kära sambo! 


Sen fick de bli en ordentlig tvätt av våran fina bil så tyvärr allt för länge har fått va smutsig. Men vad gör man när vädret är som de är. Men idag frös de och nu hoppas vi att de håller i sig så vi får ha en ren bil.  De är så mycke roligare och bilen blir så mycke finare!


  


Faktiskt väldigt praktiskt med ett stort varmt garage när man ska tvätta. 

Min älskade sambo, fästman och livskamrat. Älskar dig! 

Av Matilda - 28 november 2009 16:43

Idag är de min egen laptop som jag pimpat lite. Ville egentligen ha en helt rosa men samtidigt så ville jag ha en ganska basic dator som jag inte behövde vara så rädd om så jag insåg att 4000 extra för färgen tvärr inte var värt även om den va fin. Så här är min. Jag tycker den är jätte fin och dessutom personlig med mitt namna längt upp till vänster!


  

Ber om ursäkt för den lite halvkassa bilden men fick som inget bra ljus.

Av Matilda - 28 november 2009 08:08

Nu är de faktiskt morgon :D

Jag har precis varit och släppt ut alla våra hästar. Tänk, den här morgonen blev jag faktiskt lycklig av att få skrapa rutorna. De innebär i mina ögon att de snart är vinter och slut på slask i hagarna och leriga skor. Skulle va super om de faktiskt kunde hålla i sig nu. De är ju faktiskt första advent imorgon och efter att jag gjort julfint hemma (nästan klar) så börjar faktiskt stämmningen infinna sig. Till och med Nicke sa attt han tyckte de va mysigt och han brukar väl inte va jätte intresserad även om han också gillar julmys. Men Shrek fick iallafalll gå ut idag efter sina mindre äventyr som nästan gav ryttaren hjärtproblem. Så nu hoppas jag att han bara skojade lite och att de inte är någon fara. För jag gick en liten promenad imorse för att kolla av läget och de var vi mer vild än tam om man säger så. Men vi får helt enkelt bara hålla lite koll på honom nu men han äter, dricker, gör sina behovoch har allt för mycke spring i benen (för att vara en häst som bara får skritta). Så de är nog lugnt. Frågan är bara vad vad som hände??

  


Ha ha vilket smickrande kort på min fina kille. Han är rätt så långt ifrån tävlingkondition men man kan inte begära så mycke av en halt häst i vila på hösten. Men han är iallafall finast!


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en glad tjej i mina bästa år som tänkte släppa in er i min värld som är lite mer rosa än andras.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards